fredag 10 september 2010

Tack Pappa

Eric Ohlsson
Ibland blir allt det man planerat helt utan betydelse. Jag hade mer eller mindre redan bestämt ämnena för dagens tyckerier när ett telefonsamtal vid lunch ändrade på allt. Alla gjorda planer får skrinläggas. Min pappa har lämnat oss. Men, när den första chocken har lagt sig börjar man försöka hitta de positiva halmstråna att klänga sig fast vid. Du och mamma har ju trots allt hunnit få 70 år tillsammans. Det är inte alla förunnat att få leva ett långt liv och få vara klar och någorlunda frisk hela tiden. När man har passerat de 90 åren har man trots allt rätt att vara trött. Och jag kan gå vidare och ha kvar i minnet att du alltid varit glad när jag hälsat på. Jag vill också passa på att tacka Hemtjänstens personal som genom flera telefonsamtal med mamma och besök under dagen har visat att ni bryr er.

Tack Pappa för allt!

TACK!

Inga kommentarer: