lördag 31 december 2022

Nyårslöften

» Lite tips i all välmening.

I. Ebba Busch: Jag lovar att jag ska hedra åttonde budet och aldrig mer ljuga.

II. Ulf Kristersson: Jag lovar att jag i fortsättningen ska hålla mina löften.

Sven Tycker alltid något spännande
III. Vladimir Putin: Jag lovar att aldrig mer starta krig.

IV: Elisabeth Svantesson: Jag lovar att aldrig mer syssla med folkbokföringsfiffel.

V. Richard Jomshof: Jag lovar att inte lägga mig i det jag inte har med att göra.

VI. Björn Söder: Jag lovar att respektera att vi är alla lika mycket värda.

VII. Johan Pehrson: Jag lovar att kolla i partiprogrammet vad Liberal innebär.

VIII. Jimmie Åkesson: Jag lovar att jag ska inse att andra faktiskt kan ha rätt och jag ha fel.

IX. Alla snorungar med smällare: Jag lovar att kolla i kalendern när nyårsafton är så jag sparar mina smällare tills dess.

X. Alla dessa snorungars föräldrar: Jag lovar att nästa år ha koll på vad mina barn sysslar med.

XI. Sven Ohlsson: Haha, det trodde ni väl inte att jag skulle berätta.

XII. Benjamin Netanyahu: Jag lovar att förstå att palestinier precis som judar vill leva i sin egen stat utan att utsättas för diskriminering och apartheidpolitik.

XIII. Recep Tayyip Erdogan: Jag lovar att inse att man inte är terrorist bara för att man är kurd.

XIV Knugen: Jag lovar att inse att systemet med att utse statschefen genom avel är otidsenligt.

XV Magdalena Andersson: Jag lovar att jag under året ska läsa gamla skrifter från Arbetarrörelsen och lära mig förstå vad socialdemokrati verkligen är.

Inga kommentarer: