tisdag 6 september 2022

Är 70 något speciellt

» Nä!

I dag blir jag 70 år gammal. Det var lördagen den 6 september 1952 som jag inledde mitt liv på Ängelholms BB. Jag har mamma Alice och pappa Erik att tacka för mycket. Mamma lämnade oss för ett antal månader sedan, 101 år gammal. Mitt intresse för politik har jag fått av mamma som höll detta intresse levande och följde debatten in i det sista.

Men vill jag bli så gammal? Finns det egentligen någon anledning att fira att man nu passerat ännu en milstolpe? 70 år! Vad har jag presterat under dessa år?

Hur som helst ska jag fira dagen med ett besök hos frissan, hon är tillbaka från semestern nu. Jag ska putsa färdigt fönstren som jag påbörjade igår. Och jag tänkte att jag skulle göra en liten insats i trädgården. För övrigt hoppas jag att jag slipper allt för många påminnelser om att jag blivit ännu äldre.

Om ni på något sätt vill göra något, så skänk en slant till någon av följande organisationer:

Amnesty
Vi skogen
Svenska Freds
Olof Palme International Center

Eller varför inte helt enkelt göra en god insats för någon annan. Gör någon glad!

Inga kommentarer: