fredag 1 januari 2021

God fortsättning

» Ett helt nytt oförstört år

Välkomna till ett helt nytt alldeles oförstört år. Ett år som faktiskt börjat ganska bra - på ett sätt i varje fall. Efter en period med i stort sett konstant regnande så har det i dag faktiskt varit i stort sett uppehåll. Det har till och med tittat fram en sol vid några tillfällen. Meteorologerna lovar faktiskt till och med lite mer sol i morgon. Fast deras löften ska man alltid ta med en rejäl nypa salt.

Då kom jag in på dagens ämne. Löften! Nyårslöften alltså. Har ni gett några sådana? Jag har några sådana.

Jag undrar?
  Jag lovar att fortsätta skriva ett Tyckeri varje dag. Men lovar att försöka att inte vara allt för långrandig! Men det blir fortsatt oftast ur ett vänsterperspektiv.

  Jag lovar att försöka sätta mig in i hur sverigedumokrater egentligen tänker - även om det är svårt att begripa sig på!

  Jag lovar att fortsätta ta en löparrunda två gånger i veckan.

  Jag lovar att fortsätta hålla daglig kontakt med min snart 100-åriga mamma. Med besök varje dag så fort Coronaläget medger detta.

  Jag lovar att varje dag ge min älskade hustru minst en puss.

  Jag lovar att i år återigen försöka vara aktiv i Fotoklubbens månatliga fototävlingar. Så fort Coronaläget gör att mötesverksamheten kan komma igång igen.

  Jag lovar att ta mig tid att börja läsa böcker igen.

  Jag lovar att försöka hålla mina nyårslöften!

Vad tror ni? Kommer jag att lyckas? Det blir väl som vanligt. Att man i varje fall försöker ett tag.

Inga kommentarer: