fredag 11 januari 2019

En fredag bland många

» Ett blygsamt citat

- "Jag kan vara den populäraste personen i Europa - jag skulle kunna kandidera till vilken presidentpost som helst."

Donald Trump
Detta mycket blygsamma och anspråkslösa yttrande kommer från USA:s omåttligt populära president, Donald John Trump. Mannen som har gjort sig känd för sin blygsamhet och sitt anspråkslösa och sansade sätt att uttrycka sig.

Några där Donald Trump säkert står extra högt i kurs är hos det norska flygbolaget Norwegian. För en månad sedan tvingades en av Norwegians flygningar från Dubai till Oslo att nödlanda i Teheran sedan man fått problem med den ena motorn. Och där står flygplanet fortfarande! Pga Donald Trumps sanktioner mot Iran får man inte importera reservdelar till motorn. Alltså kan flygplanet inte repareras så där står det och väntar på bättre tider.

Jag förstår att amerikanerna är stolta över sin demokrati. - "Den stora demokratin i väster!" För mig själv så är detta ett av de få tillfällen när jag är tacksam för att Sverige är en monarki. Här kan han i varje fall inte väljas till president! Fast han uppför sig mer som en dispotisk monark än en demokratiskt vald president.

Inga kommentarer: