lördag 1 juli 2006

Skruva ner värmen!

När det blir för varmt orkar jag inte med så mycket. I dag är en sådan dag. För varmt! Termometern som står vid vattenpumpen mitt i solen (nåja, nästan mitt i solen) visade 50 grader, men det är lyckligtvis lite svalare om man hittar skugga. Åstorp är i helgen begåvade med de s.k. Torparedagarna. Ett litet Kiviks marknad i miniatyr. Med obligatoriska öltält, talangjakt, marknadsstånd och lotterier. Alla orter med självaktning har något liknande. Denna helgen är det tydligen förutom Åstorp även Jonstorp och Landskrona i närområdet som är igång. Dom räknar väl med att ha tur med vädret, även om jag som sagt tycker det är för bra. Hur som helst har jag äntligen köpt in nya trätollor. Dom gamla har gett upp. Tyvärr hittar man i Sverige i stort sett aldrig den danska modellen med häl också. Dom är bättre i trädgården eftersom man inte får in jord i dom. Jag har också investerat i en skinnpaj. Kevin köpte en för en tid sedan och jag har sedan dess varit avundsjuk. Men hans är nog snyggare än min - tyvärr.

Tidningen Fokus hade i går valt ut vilka kommuner som var bäst (och sämst) att bo i. Av oförklarlig anledning hamnade Åstorp långt ner i botten. Men det visar bara att med statistik kan man ljuga om allt. Jag har svårt att tro att det ska vara så hemskt att bo i en kommun som har en snabbt växande befolkning. Det har aldrig bott så mycket folk här som nu och 14.000 strecken passeras när som helst. Fast vi klådde närmsta grannarna Bjuv och Klippan i varje fall. Alltid något.

Någon kommentar om Israels aggression blir det inte. Då blir jag för upprörd, och det tål jag inte i värmen.

Inga kommentarer: