söndag 9 juli 2006

Intelligensbefriade motornissar

Enligt Aftonbladet samlades drygt 500 uppretade bilister utanför polishuset i Helsingborg under natten. Bilister? Vad det handlade om var skitungar som inte är torra bakom öronen och som inte borde finnas med i begreppet bilister! Polisen hade under natten tydligen varit på jakt och stoppat ett antal s.k. streetrace på gator i Helsingborg. Idioterna som AB kallar bilister uppskattade inte att polisen gjorde sitt jobb utan valde att på sitt obegåvade sätt protestera. Dvs kasta glåpord (och ägg) och anlägga ett antal bränder. Det händer ofta att jag är kritiskt mot polisen, men i det här fallet har dom mitt fulla stöd mot drägget!

En FN-konferens i syfte att få stopp på handeln med illegala vapen slutade i total oenighet. USA (uppbackad av den amerikanska vapenlobbyn) och en handfull andra länder (inklusive Cuba?!) vägrade att accceptera några inskränkningar i rätten att inneha och sälja vidare vapen. Jag tror inte ämnet behöver kommenteras ytterligare, utan jag tror att vi var och en är kapabla att dra våra egna slutsatser. I det här fallet får ni alltså inga färdiga åsikter - helt gratis. Ni får själv tänka ut åsikten - med mitt opartiska faktaunderlag!

Inga kommentarer: