onsdag 19 juli 2006

Betong eller trädgårdsland?

Vet ni vad det är för skillnad på mitt trädgårdsland och betong?

Inte jag heller!

Jag har alltså försökt mig på lite trädgårdsarbete i hettan. Dvs jag försökte att befinna mig i de skuggigare delarna av trädgården. En del ogräs har faktiskt överlevt torkan så att man kunde plocka bort det. Men att köra med ett järn i betongen var dödfött. Jag har också grävt upp ett antal tjuvskott från plommonträdet. Nu kommer man fram i den delen av trädgården också. I det stora hela känner jag mig alltså ganska nöjd med mig själv.

Slutligen kan vi notera att evakueringen av svenskarna från Libanon verkar gå ganska bra. Den största motgången var tydligen att Israel i går satte stopp för ett fartyg som skulle hämta över 1.000 svenskar. Men det löste sig så småningom om jag förstått det rätt. Uppenbart är att vi lärt lite från tsunamikatastrofen. Man kommer aldrig att kunna komma till en punkt där alla är nöjda. Det ligger i sin natur att allt inte fungerar eftersom det är just eftersom allt inte fungerar som evakuering måste ske.

Inga kommentarer: