lördag 15 juli 2006

Film ska ses på bio, inte hackas sönder av reklamavbrott

I dag har det blivit biobesök. Ett biobesök i dag innebär nästan lika mycket reklam som att se film på en kommersiell TV-kanal. Men med den förmildrande omständigheten att reklamen ligger före filmen. Den avbryter inte filmen ett antal gånger, ofta på totalt okänsliga tidpunkter. Man kan bli irriterad för mindre. Jag för min del undviker numera oftast att se på filmer på kommersiella kanaler. Antingen SVT 1 eller 2 eller på en filmkanal via digitalboxen är vad som gäller. Om inte på bio alltså.

Kevin och jag var och tittade på Pirates of the Caribbean - Död Mans Kista. Inte världens bästa film, men jag kan rekommendera den. Lite spänning, och en hel del humor. Jag vidhåller vad jag sagt tidigare, film ska ses på bio. Att titta på TV är ett substitut.

Inga kommentarer: