tisdag 16 augusti 2011

Lite smått och gott

Den Allsmäktige Fredrik Reinfeldt och hans Profet Anders Borg har av finanskrisen räddats från ett förnedrande nederlag i Riksdagen. Man har nämligen beslutat att dra tillbaka förslaget om ytterligare straffbeskattning av sjuka, arbetslösa och gamla. Det femte (eller är det vårt sjätte?) Jobbskatteavdrag är lagt på framtiden.

I USA reagerar till och med de superrika på Republikanernas fanatiska motstånd mot att låta de som har råd ta ett större ansvar för statens finanser. Finansmannen Warren Buffet har gått ut och uppmanat USA:s kongress att höja skatterna för de rika. - "Mina vänner och jag har skämts bort alltför länge av en miljardär-vänlig kongress" skriver han i en debattartikel i New York Times.

I vår lokala gratistidning City Helsingborg går Nicholas Andersen ut och beklagar sig över att Tullen när dom står i tullfiltret alltid plockar in honom för kontroll. Troligtvis eftersom han är nervös för att bli inplockad. Men med tanke på hur sällan det står någon tullare där så kan det inte ske så ofta. Men jag vet hur det känns. Jag drabbades av samma fenomen "in the good old days". Kom jag med färjan och hade varit i Helsingør eller København så plockade dom alltid in mig för koll. Och det var på den tiden då dom stod där alltid. Men jag var inte det minsta nervös, jag tyckte det var ganska komiskt egentligen. Men en "långhårig kommunist" skulle säkert smuggla knark tänkte dom.

Sven-Otto Littorin har vunnit en slogantävling hos Vingresor. Fast det är fortfarande lite oklart om det är den rätte Sven-Otto! Vad som nu menas med "den rätte"?

Jag ser förresten att barnafödandet går ner i Sverige. Det måste vara alla de där muslimska invandrarna, som enligt islamofoberna på högerkanten ska ta över Sverige genom att föda en massa ungar, som har tröttnat och antagit den svenska kulturen att bara skaffa ett par barn istället.

Slutligen ser jag att min gamla avsomnade blogg hos Aftonbladet nu passerat 51.000 besökare. Trots att den inte går att uppdatera längre sedan 30 juni så har den hela tiden närmare 10-talet besökare varje dag. Tragiskt att Aftonbladet lade ner den tjänsten. Men det gick väl inte att tjäna en hacka på det.

För övrigt anser jag det vara självklart att Ahmed Agiza och Mohammed Alzery omedelbart får klartecken att återvända till Sverige. Något annat vore en ny rättsskandal.

Inga kommentarer: