söndag 31 oktober 2010

Nyhetstorka

Det verkar ha varit nyhetstorka i dag. Uppenbarligen har man inte lyckats luska fram något nytt om Sofia Arkelstens affärer. En affär där nog bostadsaffärerna till slut blir det som eventuellt kan fälla henne. De som försvarar hennes "bjudresor" har en liten poäng i att våra politiker måste resa och få impulser. Men jag vill nog ha en rejäl restriktivitet i bjudandet av företag och lobbyingföretag. Och det krävs en TOTAL öppenhet när det gäller detta. Däremot kan nog lite underliga bostadsaffärer förbruka förtroendet. Och det är frågan om detta inte redan har förbrukats för mycket för att jobbet som partisekreterare ska kunna skötas som hoppats.

Men, som sagt. Det är nyhetstorka. Aftonbladets framsida är fylld av den mycket intressanta uppgiften om att Noomi dumpade Ola och startade om i USA! Och DET är ju verkligen en "stoppa pressarna" nyhet. Vi har just nu runt om i världen lite terroristlarm. Både här och där. Men, jag måste erkänna att jag har mina tvivel på hur allvarligt menat de bomber som hittats på flygplan var. Att skicka paket från Jemen till judiska mottagare i USA tycker jag tyder mer på att man vill väcka uppmärksamhet än att man verkligen vill lyckas genomföra ett attentat. Jag tror faktiskt att om man verkligen vill lyckas med ett attentat så skickar man paketet från ett mindre misstänksamt ställe än Jemen, och man skickar det till mindre misstänksamma mottagare än judiska mottagare i USA.

HIF i topp
De flesta har väl noterat att Skåne spelar ut resten av landet rejält i årets fotbollsallsvenska. Än så länge är det oklart om det blir HIF eller MFF som tar guldmedaljen. Men resten av landet ligger rejält efter. MEN, det är något skumt. I dag spelade HIF borta mot Halmstad och vann visst med 4-2. Men något är skumt. Så här rapporterade Aftonbladet på sin löpsedel. Hur f-n kan det först bli 0-2 och sedan 0-1 innan det blir 0-3. Något är det som inte stämmer.

Skanneloppetuppladdning 2010: Efter fredagens återupptagna träning som gick lite bättre än jag trodde så kan jag inte säga det samma om dagens löpning. Jag valde en lite längre runda än förra gången, 7,5 km via Tingvalla och Promenadrundan. Men, det var tungt, mycket tungt. I och för sig tog jag inte ut mig helt, men uppförsluten var tunga och jag tror inte att jag hade kunnat springa så mycket fortare. Tiden 42.55 är inget att skryta med. Nåja, det blir en eller två rundor till innan Skanneloppet nästa helg. Så förhoppningsvis släpper det lite tills loppet.

Alla har vi väl nu sprungit runt i huset i morse och ändrat klockor. Någon som kom ihåg alla vid första varvet? Någon som inte svor över digitala varianter där du inte kom ihåg hur man gjorde? Någon som inte skrapade sönder naglar på att försöka pilla ut en trög minimal liten ratt på ett armbandsur? Är det inte så att det är dags att sluta med sommartid? Att ha samma tid hela året skulle spara en hel del svordomar.

Inga kommentarer: