torsdag 23 augusti 2007

Spamma Försäkringskassan

Nu vill tydligen Försäkringskassan inte längre ha mejl från mig. Man är uppenbarligen trött på mig! Jag skickade i går dels ett svar till GD Curt Malmborg på hans svar på min kommentar. Dessutom vidarebefordrade jag hans svar till min egen personliga epostadress på kassan. Detta för att kunna visa exakt vad han skrivit. Fast det behövdes inte, det visade sig vara ett standardsvar som många fått. Båda mejlen verkar dock ha stoppats av Försäkringskassans Spamfilter. I varje fall har jag fått ett meddelande om att båda mejlen stoppats men att man ska fortsätta försöka skicka dom. Man kan undra hur ofta vanliga svenska medborgare får epostförfrågningar till Försäkringskassan stoppade i Spamfiltret. Och hur många andra legitima mejl stoppas på olika myndigheter och företag av Spamfilter? Jag tror att jag helst inte vill veta.

Vi kan glädjas åt att vi troligtvis kommer att få mer reklam i TV för olika kommersiella spelbolag. Tydligen är det så att britterna ska ändra sin lag så att det ska bli möjligt med fler och längre reklaminslag för spelindustrin. Och eftersom TV3 och Kanal 5 sänder från Storbritannien så kan vi räkna med att dom kommer att sända mer av skiten. Och det kommer naturligtvis att innebära att Svenska Spel av konkurrensskäl ökar sin reklambudget. Dom har annars skurit ner den nyligen. Annars hörde jag nyligen ett inslag som hävdade att TV-reklamen kommer att minska kraftigt. Vi tittar nämligen inte på den utan passar på att göra något annat vettigt. Istället kommer produktplacering i filmer osv att öka. Det är ju inte en tillfällighet när hjälten pratar i en Nokia, dricker Coca Cola, kör en Mazda eller vad han nu gör. Jag undrar om jag då inte föredrar den äkta reklamen framför feg smygreklam. Textreklam, produktplacering osv är FALSKT! Man ska veta om att det är reklam när det är reklam.

För övrigt har jag i går och i dag roat (nåja) mig med att lägga in CV och så vidare hos Poolia för att kunna söka jobb via dom. Och det var en heltidssysselsättning. Uppenbart är att dom inte är intresserade av personal till eller från offentlig verksamhet. När man skall tala om vad man jobbat med (och vill jobba med) sker detta genom styrda val från olika alternativ. Och det var ett helvete att hitta något som passade någorlunda i varje fall. Jag tillhör nog inte deras prioriterade kunder. För om det är så får dom allt göra om systemet.

Inga kommentarer: