fredag 10 augusti 2007

Mission accomplished

Den borgerliga Högeralliansen har i varje fall lyckats med ett mål. Beräkningar visar att de fackliga organisationerna har tappat upp till 10% av medlemmarna sedan avgiften till A-kassan chockhöjdes. Många tycker att det blivit för dyrt och lämnar därför fack och A-kassa. Resultatet blir naturligtvis ett försvagat fack och högern har lyckats med sitt mål och flyttat mer makt till arbetsgivarna. Skickligt Fredrik & Co!

Gårdagens värme blev för bra. Nu är det dags att skruva ner termostaten så att man kan vistas i verkligheten. Hela kroppen kliar av svetten så jag tog en dusch innan sängdags för att kanske kunna känna mig någorlunda fräsch. Bara tanken på att förflytta mig till sängen efter duschen gjorde mig lika svett igen. Hur kan en människa med normal intelligens betala pengar för att resa till s.k. semesterparadis för att det är varmare där? Under natten har det kommit en del regn, och solen gassar inte i dag. Men jag mår fortfarande pyton av hettan.

TV-avbrottet för några dagar sedan då ett antal hundratusen TV-tittare i Väst- och Sydsverige var utan all TV under ett par timmar verkar ha berott på sabotage - medvetet eller omedvetet. Någon hade kapat ledningen. Själv kan jag inte fatta att man har ett system som gör det så lätt att bryta förbindelsen i ett så stort område. Det är nog dags att tänka om Teracom. Allt går inte ut på högsta möjliga vinst. Intressant är att mediaintresset faktiskt varit ganska litet för frågan i riksmedia (dvs Stockholmsmedia). Undrar om det varit lika ointressant om det varit stockholmarna som blev utan TV ett par timmar?

Medan jag skriver ner detta utsätts jag på TV:n för den sedvanliga infantila reklamen. Tyvärr når jag inte fjärrkontrollen så att jag kan byta kanal. Annars är det en vanlig effekt av reklamavbrotten - annan kanal zappas in. En långfilm ska vara mycket bra för att jag ska se hela filmen på de kanaler som avbryter filmer med reklammöget. För dum reklam som bryter filmen helt utan känsla för vad som pågår i filmen gör att kanalen förlorar en tittare. Jag zappar bort och återvänder inte. Hur ett företag kan avbryta en film var 20:e minut med att berätta att det är dom som förstör filmen kan jag inte fatta. Är dom dumma, eller?

Inga kommentarer: