onsdag 15 augusti 2007

Förmånligt erbjudande från His Majesty Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah

Bland morgonens mejl (ett 70-tal totalt) fanns ett från His Majesty Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah. Han har ett riktigt förmånligt erbjudande till mig efter att ha samlat in information om min organisation. Han erbjuder sig att överföra ett icke preciserat belopp till mig som jag då fritt får använda för att sprida den islamska läran. Det är bara för mig att kontakta hans sekreterare Mr. Yang på info.foundation@netkad.com.bn. Vad tror ni, får jag göra som jag vill med alla pengarna? Fast jag misstänker att jag när jag fått kontakt med Mr. Yang först måste göra några egna transaktioner till Hans Majestät. Jag tror jag skickar vidare mejlet till Tjabo, han är ju god vän med His Majesty Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah och kan nog gå i god för den extremt rike sultanen. Att dom bara gitter!

Skanneloppetuppladdning 2007: Eftersom dom hotat med / lovat regn i dag så tog jag det säkra före det osäkra och gav mig ut på en joggingrunda i går på kvällen. Och när jag nu tagit lite längre rundor de senaste gångerna valde jag att istället springa sexkilometersrundan och då istället försöka springa lite fortare. Troligtvis gick jag ut lite väl snabbt, för den sista kilometern gick tungt. Hur som helst blev tiden 29.10 trots det riktigt bra tycker jag.

Under dagen har familjen gjort en kort shoppingtur till Helsingborg och Lund (sista dagen på Skånetrafikens förmånliga Sommarkort). Så jag har roat mig med att läsa de gratistidningar som delas ut lite här och var. Nere i Lund/Malmö sprider Sydsvenskan sin City. Och mitt bland alla tidningars kräfttester så har City testat Cola-drycker! Resultatet var ganska spännande. Högst betyg i blindtestet fick Konsums lågpriscola X-tra och i botten kom alla de olika light-varianterna. Ni vet de där som sötas med en massa konstgjorda kemiska ämnen istället för naturligt socker. Att dom är minst lika onyttiga som orginalen påverkar inte s.k. hälsofreaks som vill bli lurade.

Det står nu klart att svensken Mehdi Ghezali som satt helt oskyldigt inspärrad i mer än två år på Guantánamo-lägret på Cuba inte kommer att få ett öre i ersättning från den amerikanska staten. Det är svårt att gradera vilket som är den största skandalen. Att han överhuvudtaget spärrades in. Det periodvis dåliga hjälp han fick av svenska myndigheter under tiden han var inspärrad. Det faktum att han inte får någon ersättning för att suttit felaktigt frihetsberövad i mer än två år. Eller den tydligen totala brist på intresse från svenska myndigheter som funnits när det gällt att få ersättning för detta. När det gäller svenskt förhållande till Pentagon och Vita Huset gäller underdånig givakt!

Apropå skoltalibanen Jan Björklunds krav på mer disciplin i skolan, ett bekymmer som helt beror på den socialdemokratiska skolpolitiken, så såg jag på BBC-TV i går ett inslag från London som berättade om knivsäkra skoluniformer som börjat användas vid skolor i London. Rädslan för skolvåldet är så stort att det finns en marknad. Men det är nog också den socialdemokratiska skolpolitikens fel, eller kanske Margareth Thatchers...

Och våldet i Irak fortsätter. Mer än 175 döda i går. Undrar när George W Bush ska inse misslyckandet?

Inga kommentarer: