fredag 7 juni 2019

SD + KD = sant

» Värdig representant för SD

Ännu en kommun i Skåne har fått en kommunstyrelseordförande från Sverigedumokraterna. Det är i Svalöv som SD:s Teddy Nilsson valts till KS-ordförande efter aktivt stöd från de lokala Moderaterna och Kristdemokraterna men också med passivt stöd från de lokala Liberalerna.

Karta över Svalöv
Att Moderaterna och Kristdemokraterna lokalt ställer sig på Sverigedumokraternas sida har ju tyvärr visat sig inte vara en engångsföreteelse. Att Liberalerna sjunker så djupt känns dock något oroväckande. Centralt har naturligtvis Liberalerna fördömt agerandet. Samma gäller naturligtvis Moderaterna som centralt fördömer den här typen av agerande.

Intressant, och kanske talande, är att jag ännu inte sett något fördömande från Kristdemokraterna mot lokalt agerande på detta sätt. Rätta mig gärna om jag har missat något. Jag har redan tidigare skickat en förfrågan till Kristdemokraterna om hur dom ser på den här typen av agerande. Än så länge har dom inte svarat. Jag försöker att vara positiv och utgå ifrån att dom inte hunnit svara än. Jag gissar att man centralt hos KD är fullt upptagna med att försöka förklara Lars Adaktussons ageranden.

Den nyvalda KS-ordföranden i Svalöv är en värdig representant för Sverigedumokraterna. Det tog inte lång tid innan man spårat fram Teddys åsikt om Annie Lööf: - "Folkförrädare"! - "Annie Lööf är verkligen en folkförrädare. Det är helt korrekt att kalla henne för det. Det etniska svenska folket bryr hon sig inte om" tyckte Teddy Nilsson var "Väl valda ord". Ett annat av Teddy Nilssons visdomsord lyder: - "Förbjud exkluderingsflaggan nu! Prideflaggan, då den blivit HBTQ-rörelsens främsta varumärke och denna rörelse ifrågasätter heteronormen". Det framgår också att Teddy funderat på Inbördeskrig.

Teddy Nilsson är helt enkelt är typisk representant för Sverigedumokraterna, ett parti tättbefolkat av knäppgökar och människor utan tro på demokratin!

Som sagt, jag väntar fortfarande på att få se hur Kristdemokraterna centralt ser på hur kristdemokrater runt om i landet sätter sig i knät på Sverigedumokraterna. Kanske får jag inget svar? Det händer att partier inte vill svara på frågor som kanske känns för "känsliga". Moderaterna har t.ex. trots upprepade påminnelser inte svarat på vilken ställning Hanif Bali har i partiet!

Mitt hopp står till att Sverigedumokraterna faller ihop som t.ex. Sannfinländarna och Dansk Folkeparti. Detta är inte bara ett önsketänkande. Det sker i alla partier befolkade av misslyckade töntar en dag! KD:s positionerande i SD:s knä påskyndar den processen.

Inga kommentarer: