söndag 1 oktober 2006

Så var den kompromissen gjord

Det blev som jag trodde, till sist har de fyra högerpartierna i Alliansen enats om att det ska bli ett införande av trängselavgifter i Stockholm. Men det ska kallas något annat lät det som, och pengarna ska främst gå till kranskommunernas vägar. Och Fredrik Reinfeldt verkar få mycket att förklara hemma vid köksbordet!

För övrigt kan jag konstatera att det varit ett riktigt trevligt väder. I morse var det väldigt dimmigt och fuktigt, men senare tog det sig ordentligt. Hela familjen (nja, förutom Angeli och kattfan) gick Friluftsfrämjandets tipspromenad i skogen. Tyvärr fick jag stryk av både hustrun och Kevin. Men, vem f-n kan veta hur mycket spott man producerar under en dag, eller vad man mäter vindstyrka i (alltså inte meter per sekund). Så jag passade på under eftermiddagen att njuta av solsken, vindstilla och lagom temperatur och tog en cykeltur till Hyllinge för att kolla in det nya shoppingcentrat, Familia. Det var tydligen fler som använde söndagen till en shoppingutflykt. Fast naturligtvis hade de flesta tagit bilen. Det var knökfullt på alla parkeringplatser i Hyllinge, och lika knökfullt inne - så jag gick ut igen. Hur hittar man bilen igen i den röran? Redan tidigare låg Åstorp på andra plats i landet när det gäller handel per innevånare. Efter detta lär vi väl inta toppositionen. Grannen City Gross i Hyllinge är ju redan landets största matvarubutik. Finns det verkligen plats för alla dessa shoppingcentra? Och så Maxi, Bauhaus osv.

Inga kommentarer: