söndag 24 juni 2012

Lättförtjänta pengar

Dagens skratt handlar om att kommunerna i nordvästra Skåne (Landskrona, Helsingborg, Höganäs, Ängelholm, Båstad, Örkelljunga, Klippan, Bjuv och områdets centrum Åstorp) ville skapa ett gemensamt varumärke. En konsult anlitades för en halv miljon kronor och han kom fram till det revolutionerande "Familjen Helsingborg", eller på engelska "Helsingborg Family"! Jag tror att jag också ska bli varumärkeskonsult. Tänk att få en halv miljon för att komma på rappakalja! Här och här.

Världens bästa reklamfilm har korats i Cannes. Och jag tittade på den med den förutfattade meningen att den tävlade i ungefär samma kategori som de svenska fårskallar som försöker få mig att byta teleoperatör. En TV-reklam som får mig att bestämma mig för att jag ALDRIG kommer att bli kund hos Tele 2. Men filmen var faktiskt riktigt fin. Kolla här!

JAg har råkat titta på Speedway på TV. En sport som jag har mycket svårt för att förstå mig på tjusningen med. Men å andra sidan gäller det för mig all motorsport. Av någon anledning är faktiskt Speedway en av Sveriges största publiksporter, efter fotboll och ishockey. Men det är uppenbart så att det gäller i andra delar av landet än i Skåne. Men en sak gör mig riktigt ledsen, och det är att sporten inte vuxit ifrån att ha ett antal lättklädda och välsvarvade leende flickor som ska trippa runt och se vackra ut. Väx upp!

Slutligen har jag varit på bio, Snowwhite and the Huntsman. Jag tyckte det var lite rörigt och alldeles för mycket klichéer. Jag har onekligen sett bättre filmer i mitt liv. Men Kevin och Angeli tyckte bättre om det hela. Själv ger jag filmen 2 troll (möjligen med ett plusstecken) medan jag tror att deras betyg nog ligger kring tre eller fyra.

För övrigt är jag trött på regnandet.

Inga kommentarer: