torsdag 10 april 2008

Synpunkter på bröst

Det är alltid spännande att läsa om nya vetenskapliga rön. Nu läser jag att det finns en bra metod att få hängtuttar (detta gäller alltså kvinnliga väsen). Vill man att tuttarna ska börja hänga tidigt ska man börja med BH tidigt. Får liljekullarna hjälp för tidigt med att hålla sig upprätta, redan innan dom är speciellt utvecklade, så utvecklas inte den muskulatur som ska hålla tuttarna fasta ordentligt. Taskiga nyheter för BH-fabrikanterna som ju säljer BH:ar med Disneymotiv till töser som inte har fått några bröst alls. Alltså förnekar BH-industrin att det skulle påverka hängfaktorn att börja med BH innan BH:n egentligen behövs. Själv känner jag mig inte som expert på ämnet så jag överlåter åt den kvinnliga läsekretsen att själv bilda sig en uppfattning i ämnet. Men det är ju alltid kul att få en chans att ta upp det spännande ämnet om kvinnliga liljekullar.

Springtimeuppladdning 2008: Klockan hann bli sent innan jag fick tid för någon joggingtur i går så jag bestämde mig för att hålla mig till sexkilometersrundan och skjuta upp förlängningen till helgen. Och direkt när jag kommit iväg kände jag mig tacksam för detta. Det kändes tungt, mycket tungt. Flåset var nästan slut innan jag passerat Björnekulla fruktindustri (det är mindre än en kilometer dit). Och det fortsatte att kännas tungt även uppför åsen på elljusspåret vid Tingvalla. Men se'n när det började gå nedför och sedan tillbaka kändes det lite bättre. Men tiden, 29.30, blev ändå en verklig överraskning. Tydligen höll jag omedvetet ett högt tempo i början, det var därför jag snabbt blev trött. Förlängning till åtta kilometer gäller till helgen. Jag lovar - lovar nästan i varje fall!

Har ni förresten sett att det börjat dyka upp allt fler artiklar om hur negativt det är med etanol i tanken? Den amerikanska oljeindustrin har gjort lite utbetalning till olika tankesmedjor kan vi konstatera. Det kostar nog några miljoner dollar! Själv tycker jag att lösningen är färre bilar och mindre bilar. Att byta bränsle är bara ett stickspår!

Och apropå trafik såg jag i TV i går ett inslag om höghastighetståg. Och man fortsatte att upprepa myten om hur långt efter Sverige är när det gäller höghastighetståg. Och tar som exempel de som finns i Tyskland, Spanien och t.ex. mellan London och Paris. Men det förtjänar att påpekas att det inte ute i Europa heller byggs höghastighetsbanor mellan småstäder. Stockholms miljonen och Göteborgs halva miljon är med europeiska mått mätt småstäder. Det byggs inga höghastighetsbanor mellan så små orter. London, Paris, Madrid, Berlin osv har fler innevånarna än vad de enskilda nordiska länder har. Men när jag sagt det vill jag ha sagt att jag tycker ändå det är självklart med en ny höghastighetsbana Stockholm-Göteborg och Stockholm-Köpenhamn. Sätt spaden i marken NU!

Slutligen ser jag i bladet (apropå dagens rubrik....) att Linda Rosing utbildat sig till flygvärdinna. Jättebra. Jag flyger inte och slipper alltså träffa henne. Och förhoppningsvis så blir det inga hemma-hos reportage mer i tidningarna heller. Alla är lyckliga. Lycka till Linda!

Inga kommentarer: