onsdag 2 april 2008

Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson avgår

Nä, förlåt mig. Man ska inte skämta om så allvarliga saker. Risken är stor att jag går på en propp från någon som blir förbannad på mig för att det inte är sant. Men, man kan väl i fall få drömma.....

Min brevlåda är allt som oftast ganska full av olika tidningar och publikationer. I går fanns det en Stockholms Fria Tidning, en Alla, en Fokus, en Råd & Rön samt en Vi till mig. Alla (en tidning från LO om välfärd och utveckling) hade ett temanummer om den allt sjukare sjukförsäkringen. Den får jag läsa lite bättre när jag hinner.....

Råd & Rön testar bland annat eltandborstar. Men jag tycker man glömmer att ta upp en viktig faktor för den som köper en eltandborste. Går det att få tag på utbytesborstar? Många affärer gör gärna en hacka och säljer eltandborstar, men viljan att sedan hålla ett lager av utbytesborstar verkar inte så stor. För det är väl inte meningen att man ska byta hela maskinen när borsten behöver bytas? Jag får nog ta och skicka ett mejl till Colgate och Philips och fråga var man kan få tag på utbytesborstar till deras eltandborstar. Postorder kanske.....

Har Fokus börjat distribuera med City(slö)Mail? Fredagens nummer kom i går på måndagen och låg i nämnda City(slö)Mail-bunten. Eftersom dom bara delar ut posten var tredje dag kommer den ju i praktiken att var tredje vecka komma utgivningsdagen fredag, var tredje vecka på måndag och var tredje vecka först på tisdagen. Vad är det för dumheter.....

Stockholms Fria Tidning hade en tjock bilaga om maktkoncentrationen inom svensk media. Den måste jag ta mig tid till.....

Tidningen Vi utsågs för en tid sedan till Årets tidskrift. Det är välförtjänt. Det stora problemet är att hinna läsa allt man vill läsa. Jag måste lova mig att ta mig tid till det. Så nu blir det inte mycket mer skrivet, för nu ska det snart läsas.....

Om pengapåsen kommer i konflikt med verkligheten gäller pengapåsen. Jag hörde att Uefa (Europeiska fotbollsförbundet) i samband med ungdoms-EM i fotboll (som ska avgöras i Sverige) bland annat skrivit sponsoravtal med McDonalds. Nu kräver man därför att svenska hamburgerkedjan Max ska hålla sin restaurang utanför fotbollsarenan i Borås stängd matchdagar. Undrar vad det kostar att få en konkurrent att tvingas hålla stängd. Det låter som ett lyckat aprilskämt, men när kapitalet råder är det inget som förvånar.....

Ett annat aprilskämt måste vara Maud "linslusen" Olofssons (c) sammankallade presskonferens där hon berättade att svenska och danska Posten ska slås samman. Undrar om Maivor Isaksson är informerad. Det kliar nog i hennes fingrar att ge sig på Posten i Danmark.....

Tyvärr är det inget aprilskämt att dödandet i Irak börjat öka igen. Siffran för mars (totalt 1082 döda varav över 900 civila) är en ökning med 50% från februari. Det här var inte alls roligt!

Sven Tycker ber så hemskt mycket om ursäkt för att detta inlägg som är daterat 1 april inte publicerats förrän 2 april. Det är inget aprilskämt, utan beror helt på att datorer är ett jävla skit som bara fungerar när det passar dom.

Inga kommentarer: