söndag 24 februari 2008

Melodifestivalens bottenskrap

I går på kvällen hörde jag faktiskt, hur otroligt detta än låter för de som känner mig, alla låtarna i uttagningen till Melodifestivalen. Och jag såg till och med de flesta uppträdandena också. Fast det är en sak jag förundras över, är detta verkligen ett urval av det bästa som skickades in? Visst var pyroteknikerna duktiga, men musiken...? Jag skäms för att säga det, men pajasen Alexander Bard och hans BWO hade den minst usla låten. Och den skånska dialekten från Frida tillhörde också de minst usla. Så jag var nog nöjd med slutresultatet. Men kvaliteten? Bevare mig väl!

Och på tal om skånskan. Den omröstning som Punkt.se haft om bästa skånska ordet vanns av Jan Björklund och Fredrik Reinfeldt! Nästan var tredje röstande lade sin röst på ordet Fubbick! Följt av Hialös och Räligt. De som inte är allmänbildade eller i varje fall kan skånska kan titta på den 16 februari där det finns en översättning.

Jag noterade förresten i går att det nu äntligen kommit upp en skylt på järnvägsstationen i Åstorp om att, med början vecka 9, skulle inledas arbete på att göra vid plattformarna på stationen. Det talades främst om förlängning men jag utgår ifrån att detta också innebär en höjning av plattformen vid spåren 2-3 så att man slipper ha stege med sig. Bättre sent än aldrig kan man uttrycka det som.

Slutligen noterar jag att min blogg hos Aftonbladet fyller 250 inlägg i dag. En liten puttefnask jämfört med orginalet här, men alltid något. Men, det ska påpekas, texten är i stort sett densamma på alla ställen. Fördelen är att det finns en kommentarsfunktion där och här.

Inga kommentarer: