tisdag 12 februari 2008

Låt oss slippa Husmark...

Jag har fortfarande inte sett någon kommentar från Socialförsäkringsminister Cristina "en tredagars släng av utbrändhet" Husmark Pehrsson (m) med anledning av att man från regeringshåll nu deklarerat att man drar tillbaka sitt förslag om begränsning av privata sjukförsäkringar som skulle ge mer än 75% i ersättning efter ett års sjukskrivning. Däremot har jag under dagen sett ett par kommentarer som gick ut på att fru Husmark Pehrsson nog gjorde bäst i att bli nästa i raden av utbytta moderatministrar. Och jag tänker INTE protestera mot något sådant!

I går kommenterade jag det svar jag fått på en fråga jag internt ställde redan innan jul om arbetsmiljön på den nya centraliserade Försäkringskassefabriken. I dag hittade jag svaret på en annan fråga på samma ställe. Där hade frågeställaren undrat över om man gjort någon miljökonsekvensutredning med anledning av alla som nu ska tvingas till långa pendlingsavstånd till jobbet. Svaret gick ut på att man skulle i görligaste mån se till att man hade miljöbilar som tjänstebilar (!?!). Dvs svaret var inte ett svar på frågan. Frågeställaren hade undrat över de anställdas pendlingsresor och svaret handlar om tjänsteresorna. Men antagligen har man inget vettigt svar på den ursprungliga frågan. Jag är övertygad om att det är en sak som man inte ens tänkt en tanke på.

Jag noterar förresten att General Motors gjort en förlust på 250 miljarder kronor. Låt mig säga som så att det är inte småpengar....

För övrigt blir det inte mer, nu ska bädda ner mig och försöka kurera en förkylning så att jag överlever den anställningsintervju jag ska på i morgon bitti.

Inga kommentarer: