tisdag 23 februari 2021

Jimmie Åkesson är en rasist

» Därmed basta!

I lördags funderade jag lite över Jimmie Åkessons märkliga krav på ett totalstopp för all form av invandring. Ett Twitteruttalande som fick kritik från i princip alla håll. Till och med Moderaterna och Liberalerna, som ju planerar att komma till Makten med hjälp av Jimmie Åkesson och SD, tyckte att det var ett steg för mycket. Det enda riksdagsparti som jag inte såg kritisera Jimmie Åkessons rasism var Kristdemokraterna. Men faktum är att jag tror att utebliven kritik från KD och Ebba Busch nog främst beror på att Ebba Busch är fullt upptagen av fastighetsaffärer. Så här skrev Jimmie Åkesson:

- "Sverige behöver ett totalstopp, för all invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning."

SD är rasister

Som jag konstaterade så kan man tolka Jimmie Åkessons svenska på två sätt. Antingen att han kräver totalstopp för all invandring eftersom denna utgör "en social, kulturell eller ekonomisk belastning." Men man kan ju också tolka det som att han kräver totalstopp för just den invandring som utgör "en social, kulturell eller ekonomisk belastning." Däremot är det OK med all annan invandring.

Jag, och i stort sett alla andra, tror mest på det första tolkningen. Om vi känner Jimmie Åkessons rasism rätt så tycker han att alla invandrare är just det, "en social, kulturell eller ekonomisk belastning" för Sverige. Att det finns invandrare som tillför mycket gott till samhället vill Jimmie Åkesson inte förstå. Spännande är att Jimmie Åkesson uppenbarligen inte begriper varför han plötsligt kritiseras. Då menar han naturligtvis främst kritiken från Moderaterna. Så här kommenterar Jimmie Åkesson det hela:

Sverigedemokraterna kämpar för ledaren
- "Jag förstår — uppriktigt — inte den närmast hysteriska reaktion som mitt uttalande igår om invandring gett upphov till. Jag måste ha sagt samma sak minst tusen gånger, och det var länge sedan det skapade någon vidare debatt."

Det är kanske med sanningen överensstämmande. Jimmie Åkesson är en rasist som dömer alla med utländskt ursprung som skyldiga och ansvariga för de invandrare som begår brott. Att han uttrycker rasism är ingen nyhet. SD publicerar med glädje exempel på vad man menar med kulturell belastning:

Hedersmord, Klanstrukturer, Könsstympning, Gängvåldtäkter, Islamism, Förnedringsrån, No-go-zoner, Balkongflickor, Månggifte, Shariapoliser, Barnäktenskap och så vidare.

Att sådant förekommer är naturligtvis alla invandrare skyldiga till? Även de som flytt från länder för att undkomma saker som Barnäktenskap, Månggifte, Hedersmord osv

Jimmie Åkesson är partiledare för SD. Av de undersökningar som gjorts av förtroendevalda representanter från Sveriges riksdagspartier så skiljer just SD ut sig med en överlägset mycket större andel av medlemmar med kriminell belastning. Så i fortsättningen kommer jag att döma ALLA representanter för SD som "en social, kulturell eller ekonomisk belastning" för Sverige. Vi får ju dra alla över en kam! Eller?

Som någon påpekade så finns det i Sverige idag ungefär 14.000 läkare av utländsk härkomst. Det är många fler än det finns gängkriminella av utländsk härkomst. Svensk sjukvård och vård skulle få enorma problem utan alla dessa av utländsk härkomst som räddar den svenska vården och sjukvården. För de många f.d. arbetskamrater av utländsk härkomst jag haft som känner sig förolämpade av Jimmie Åkesson känner jag en stark sympati. Samma med de grannar jag har av utländsk härkomst. Jag skäms över Jimmie Åkesson och SD!

Jimmie Åkesson är en ljugande rasist! Punkt! Att Ulf Kristersson (och Ebba Busch och Nyamko Sabuni) är beredda på att sälja ut sig till SD för att komma till Makten är en skam. En stor skam! Att Nyamko Sabuni uppenbarligen nu är villig att sälja sig till ett parti som anser att "all invandring utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning" är en riktig skam.

Läs:
Kristersson: SD allt mer konstruktiv kraft. - Ulf Kristersson i Aftonbladet

Inga kommentarer: