tisdag 29 oktober 2013

Om döden

Döden i jobbet: På fyra år har 185 personer offrat sitt liv i jobbet. Bara den senaste veckan har 4 personer fått offra sitt liv på jobbets altare. Under den här tiden har anslagen till Arbetsmiljöverket skurits ner av Högeralliansregeringen med en femtedel sedan dom fick makten. Men vi har ju i varje fall fått våra skatter sänkta. Fast jag undrar om de som offrat sina liv i arbetsplatsolyckor känner någon tillfredsställelse över detta. Aftonbladet.

Grattis MFF: Visserligen hade jag hellre sett att det var HIF som tog fotbollsguldet. Men MFF kan också godkännas. Bara det hamnar i Skåne och inte i Stockholm så är jag nöjd. Fast egentligen struntar jag i det!

För övrigt har jag kollat upp stormens verkningar under morgonen. Och det såg faktiskt inte så illa ut som jag befarat. Det kunde varit värre.

Inga kommentarer: