fredag 18 november 2011

Med regeringskansliet för ökad sysselsättning

Regeringskansliet behöver tydligen utökas. Förutom en speciellt anställd moderat Propagandaminister vid namn Per Schlingmann så finns det ytterligare ungefär 150 personer anställda vid Regeringskansliet för att mata media som radio, TV och tidningar med regeringspropaganda... f'låt information. Men det räcker inte, nu ska det dessutom anställas en Kommunikationsdirektör. Vi får se det som en insats för att minska utanförskapet och öka sysselsättningen i samhället.

Varg
Sverige ska få ett nytt politiskt parti som satsar på att komma in i Riksdagen. Naturdemokraterna ska dom kalla sig. Ett namn som förpliktigar. Det måste innebära att man ska driva att naturen ska få råda och människan lägga sig mindre i naturens gång. Dessutom vill dom väl värna demokratin? Men, så är det inte. Bakom Naturdemokraterna ligger en liten grupp varghatande skjutgalna jägare. Enda målet med partiet är att utrota vargen. Jag får allt svårare att inför mig själv försvara jägarkåren. Men jag känner faktiskt flera jägare som har fler än 142 hjärnceller. Det är tragiskt att de där med mest tomrum är de mest högljudda. Stöd de seriösa naturintresserade jägarna - inför skyddsjakt på skjutgalna knäppgökar! Marcus Werjefelt heter han med 18 hjärnceller som ska bli ordförande, Gunilla Grönvall heter en annan av initiativtagarna.

Det är inte bara Nordea som är generösa med miljonerna för att högsta hönset ska kunna bo ståndsmässigt. Lönerna är ju så låga i Sverige att de inte räcker till boendet... Hur som helst är inte bara Nordea generösa. Jag ser att Volvo satsat 30 miljoner på att köpa en 472 kvadratmeter liten stuga i Göteborgs skärgård till koncernchefen Olof Persson. Stackare som inte kan fixa boendet själv! Men jag vet från mitt nuvarande jobb som socialsekreterare att det för många är mycket svårt att ordna boende. Jag träffar regelbundet ungdomar (och inte längre ungdomar...) som tvingas bo hemma hos mamma och pappa för att slippa sova på en parkbänk. Och stackars Olof Persson ska väl inte behöva flytta hem till mamma? Det är tur att han sedan kan få oss andra skattebetalare att subventionere (via RUT) städningen av den lilla skärgårdsstugan också.

Inga kommentarer: