lördag 5 november 2011

Grekland, Nordea, Euron och annat

Emot alla odds lyckades tydligen Papandreou i Grekland få tillräckligt stöd för att sitta kvar ett tag till. Det positiva med den grekiska krisen är att allt fler Euromotståndare nu släpps fram i media. Dom dyker upp från alla håll och upprepar: - "Vad var det jag sade". Euron är ett feltänk! Läs till exempel Lars Wohlin i Svenska Dagbladet. Lars är f.d. riksbankschef och EU-parlamentariker.

Girig
Det faktum att Nordea blivit synonymt med girighet har fått till effekt att banken börjat förlora kunder. Det ska bli spännande att se om detta får någon effekt på banken. Själv har jag inte lämnat banken - än. Men jag har skickat en förfrågan till banken och undrat om dom kan ge mig några argument till varför jag skulle stanna kvar som kund även i fortsättningen. Det ska bli spännande att se om dom ens gitter svara en liten sketen kund som mig.

Skanneloppet 2011: Trots en total avsaknad av träning de sista veckorna så sprang jag i dag Skanneloppet. Men det blev ju inte direkt nytt personligt rekord. Redan i första uppförsbacken (som kommer efter ungefär 50 meter) kände jag att orken inte var vad den skulle varit. Jag var helt enkelt skittrött redan efter 250 meter. Det fick alltså bli ett lugnt tempo alla 7,1 kilometrarna. Nu kom det lyckligtvis inte som en överraskning. Jag var så väl förberedd på det att jag inte ens tog med mitt tidtagarur! De första sex kilometrarna höll jag ett ganska exakt sexminuterstempo. Sedan gick det lite snabbare den sista kilometern. Delvis eftersom den ju går i nedförsbacke den sista biten. Sluttiden blev 41.20 vilket gav mig plats 119 (av 184) i motionsklassen. Se'n finns det ju en massa tävlingslöpare som springer förbi hela tiden. Skanneloppet är ett av få lopp som släpper iväg löparna varje minut. Upp till 10 startande varje minut. Dessutom ska det tilläggas att vädret var ett underbart höstväder. Rejält dimmigt på morgonen, men det hade släppt till starten och sedan sken solen ganska bra.

Vad gör man om en myndighet inte lyder? Ja Högeralliansen lägger ner. EMS - Expertgruppen för miljöstudier kom med fel slutsatser så dom läggs ner. Det är inte så högt i tak i Den Allsmäktige Fredriks värld!

För övrigt har jag haft abstinens i dag. Morgnar utan en daglig morgontidning borde förbjudas. Jag har egentligen inte hämtat mig än.

Inga kommentarer: