tisdag 15 november 2011

Republik

Monarkifri zon
På SVT har Nuri Kino hållit på länge med ett dokumentärprogram om Knugens vänners maffiakontakter. Men i oktober utsattes hans datorer för ett dataintrång och mängder med exklusivt material stals. Exklusiva intervjuer, avslöjande bilder och annat exklusivt material försvann. Flera inblandade fick USB-minnen med exklusiva delar av materialet hemskickade. Men fortfarande vägrar SÄPO att återlämna stulet material som man kommit över, och nu hotas hela programmets framtid. Produktionsbolaget Fladenfilm hotar nu med att inte göra programmet färdigt eftersom material saknas och källor har röjts. Tragiskt!!

Annars ser jag att Knugafamiljen har bjudit Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson på middag. Och dom har nog inget annat val. Men det är ju trots detta en pikant nyhet som nog gynnar oss republikaner. Men att inte göra det hade gynnat SD:s intensiva arbete med att utpeka sig som mobbade. Det går faktiskt inte att ge dom mer vatten på sin kvarn.

I söndags noterade jag ju att Ringhals fortfarande inte hade fått igång en enda av sina fyra kärnkraftsaggregat. Då stod det på hemsidan att två av aggregaten skulle dra igång måndag och tisdag. Så jag har precis varit in och kollat hur det gick med elproduktionen i Ringhals. Och det fortsätter att handla om framflyttad produktionsstart, det är idel nollor i produktionsstatistiken. Nu gäller att ettan och fyran ska vara i full produktion till nästa vecka. F-n tro't! Sedan såg jag på TV att Strålskyddsmyndigheten börjar tappa förtroendet. Avveckla skiten!

USA:s karta
Jag älskar att citera människor. Ett kort citat på några enstaka ord kan säga så mycket om en människa. Därför kommer här ett antal citat från inkompetenta amerikaner...

- "Jag ser den nigerianska kontinenten som väldigt viktig." /George W Bush, amerikansk president (han menade antagligen hela Afrika).

USA:s republikaner
- "Jag var nyligen i Latinamerika och jag ångrar att jag inte pluggade latin hårdare i skolan så jag kunde ha konverserat människorna där nere." /Dan Quayle, amerikansk vicepresident (det är inte så noga att förstå sig på den amerikanska bakgården).

Amerikaner i allmänhet är väldigt okunniga om världen utanför USA. Men från människor i makttoppen borde man förvänta sig mer.

Den svenska polisen har satsat 100 miljoner kronor på att utveckla sitt nya mobila IT-stöd - Prut. Man har nu valt att slänga detta i papperskorgen och köpa upp ett system från Oracle. Intressant är att utredningen i frågan har letts av en konsult - från Oracle. Justitieminister Beatrice Ask har dock inga synpunkter i frågan. Och det är inget man behöver reagera över. Mindre nöjda är uppenbarligen polispersonalen i allmänhet.

Såg förresten att en finsk skidåkare åkt fast för dopning!!! Lär dom sig inte?

Inga kommentarer: