söndag 22 november 2009

Arvet efter Göran Holm (Vellinges borgmästare)

Det har varit demonstrationer i Vellinge i dag. Men, det började med att någon eller några idioter tände eld på en lövhög utanför vandrarhemmet i Hököpinge. Men sedan har det varit diverse demonstrationer. Sverigedemokraterna börjar vädra morgonluft i Vellinge. Partiet har haft större stöd i Riksdagsvalet än i Kommunvalet. Och det beror naturligtvis på att Moderaterna i Vellinge ända sedan Göran Holm styrde och ställde själva har bedrivet den politik som Sverigedemokraterna vill bedriva, så dom har inte behövts. Men nu har Lars-Ingvar Ljungman fått bakläxa från Moderaterna centralt, och samtidigt har man ju gjort de rasistiska åsikterna rumsrena i Vellinge sedan åratal så jag är övertygade om att Sverigedemokraterna kommer att göra ett utmärkt val i Vellinge - tyvärr.

Välkommen till Vellinge - gäller vissa utvalda


I sedvanlig ordning hjälpte vissa proffsdemonstranter på vänstersidan till med att hjälpa Sverigedemokraterna att fortsätta odla myten om hur dom är orättvist behandlade och mobbade genom att störa deras demonstration. Jag förstår hur man tänker, men den typen av uppträdande är tyvärr kontraproduktivt. Och ännu mer skämdes jag över att vara Skåning när jag hörde vissa Vellingebor intervjuas på TV:n. Dessa bortskämda och inskränkta överklassfånar som tror att dom är något finare än andra.

Integrationsminister Nyamko Sabuni fick bakläxa på Folkpartiets landsmöte. Det nya Kravpartiet gick lite för långt när man förutom redan beslutade krav på svenskkunskaper för att kunna bli svensk medborgare också krävde att man skulle genomgå en kurs i "Svenskhet". Jag utgår ifrån att de som föds i Sverige av föräldrar som är svenska medborgare också måste genomgå liknande tester. Det finns ett antal "svenskar" som verkligen inte uppför sig som äkta svenskar. och dom borde förlora sitt medborgarskap. Tyvärr skulle en sådan koll också innebära att min yngsta son skulle förlora sitt medborgarskap. Han kan ingen svenska, tyvärr visar sig hans autism bland annat i att han saknar talspråk. Kanske ska man säga att det är tur att han föddes till svensk medborgare, för han hade inte ju inte kunnat bli svensk medborgare. Jag gläds över Nyamko Sabunis förlust.

Vem bestämmer i Sverige? Sverige eller EU?
För övrigt noterar jag att när nu EU har fått sin president och sin utrikesminister så ska det tillsättas 6.000 (ytterst välbetalda) diplomater runt om i världen. Sug på den siffran, sex tusen ska det tillsättas. När EU-kolossen gör något, så ska det smällas på ordentligt.

Om det var en härlig höstdag i går, så var det inte detta i dag. Det har regnat mer eller mindre hela dagen. Inga skyfall, men det ena duggregnet har avlöst det andra. Men, är det höst så är det höst och man ska inte ha några andra förväntningar.

Den vackra skånska flaggan
Skånska ord: I dag tar vi ordet Flased. Ett ord som betyder att vara fräck i mun.

Jag såg att någon idiot med för mycket pengar köpt en av Michael Jackssons vita handskar för 350.000 dollar. Det finns som sagt en del som har för mycket pengar. Det får väl ses som ännu ett exempel på att världen inte saknar resurser, men fördelningen har blivit fel. Jag vill uppmana köparen att ta kontakt med mig, jag har en skinnhandske (höger) över som jag gärna säljer. Du kan får den för 350 dollar. Den är använd av mig vid flera tillfällen, men är i gott skick. Bara skicka en mejl till tycker@swl.nu så kan vi komma överens.

Inga kommentarer: