torsdag 21 juni 2007

Ge upp Sven Otto

Sven Otto Littorin fortsätter att styvnackat hävda att han kan ta upp sin "Masters" från bluffuniversitetet Fairfax University i sin CV. Han anser att eftersom han tycker sig ha pluggat och skrivit en uppsats så har han också rätt att hävda att han har en Masters, även om den inte är formellt godkänd. Med samma sätt att filosofera tänker jag i fortsättningen hävda att jag är utbildad civilekonom. Jag har ju faktiskt läst ekonomi vid Lunds Universitet, och även om universitetet inte tycker att jag fullföljde studierna så tycker jag faktiskt att jag pluggat tillräckligt för att få räkna med det. Nä, förresten. Jag tror jag avstår, JAG har lite skam i kroppen. Jag blev ju faktist inte färdig eftersom militärmyndigheten tyckte att jag skulle bli radiostationsplutonbefäl i Karlsborg istället. Det slutade med att jag varken blev civilekonom eller plutonbefäl. Efter ett halvår i Karlsborg insåg militären att dom begått ett misstag och jag fick gå tiden ut mest av ren princip. Men jag blev en väl utbildad telefonist i varje fall. Att jag se'n krigsplacerades som flygspanare handlar nog främst om militär (in)kompetens. Hur som helst tycker jag faktiskt att den gode Sven Otto Littorin borde inse att det är av stor vikt att man kan lita på en persons utbildningar, CV och uppgifter i allmänhet. Det är inte Sven Otto som avgör om han har en Masters, det är det ansvariga (myndigheter) som gör. Ge upp Sven Otto!

För övrigt har jag främst tillbringat dagen sittande på tåg eller väntande på tåg. Kevin och jag har gjort ett besök i Vingåker under dagen för att besöka en folkhögskola (Kjesäter) som han eventuellt skulle börja läsa vid. Så under 5 timmar åkte vi tåg till Vingåker via Hässleholm, Mjölby och Hallsberg. För att tillbringa några timmar på Kjesäter (ni ska ha tack för ett mycket vänligt och trevligt mottagande) innan vi kunde åka hem igen via Katrineholm, Norrköping och Hässleholm. Tyvärr gjorde ett trasigt och därmed utbytt tåg att vi anlände 15 minuter för sent till Norrköping och missade tåget där med 5 minuter. Och när det sedan visade sig att tåget en timme senare var mer än en halvtimme försenat började jag se framför mig hur vi kom hem 2 timmar försenat. Lyckligtvis fanns det ett ännu senare tåg som gick i tid och dessutom var snabbare eftersom det gick direkt så vi kom hem bara en timme försent. Hur som helst var det trevligt med en dagsutflykt även om mesta tiden tillbringades på tåg. Men vi fick också små promenader både här och där. En 45 minuters promenad i Norrköping var en riktigt trevlig upplevelse.

Inga kommentarer: