måndag 6 november 2006

Varför ska jag fira CityMails ankomst?

För några dagar sedan fick jag en liten lapp i brevlådan dår CityMail tyckte jag skulle fira eftersom dom nu kom till Åstorp. Är det någon som kan berätta vad jag har för anledning att fira detta? I fortsättningen kan jag alltså inte avgöra om Posten varit och lagt i lådan för dagen även om det ligger post i brevlådan. Först ska en gubbe cykla runt, sedan ska en annan gubbe cykla runt och lägga annat i brevlådan. Fri konkurrens i all ära, men vad vinner jag på att vissa tidningar kommer klockan 11.00 och andra klockan 12.00 i brevlådan? Dra år skogen CityMail!

Det är dags för lönerörelse. Ja, vi har inte fått våra löner klara för sista avtalet än, men det är visst på gång. Hur som helst drar nästa lönerörelse igång nu. LO har börjat formulera sina krav. "För dyrt" säger arbetsgivarna. Men det hör till spelets regler. LO har också tänkt sig en ordentligt satsning på lågavlönade kvinnojobb den här gången. Gissa vilka som stretar emot? Jo, just det - Metall. Förbundet som ofta har svårt att veta vad M i Metall står för. Dom tror ibland att det står för moderatinfluerade idéer.

Slutligen noterar jag att kommunen även denna gången engagerat en grupp målningsintresserade skolungdomar till att smycka väggarna på den nya cykeltunneln. En väl fungerande metod mot klotter. Bra tänkt! Dessutom verkar det bli färgglatt.

Inga kommentarer: