tisdag 21 november 2006

Linda Rosing tur och retur

Unika Partiets partiledare Linda Rosing har bestämt sig för att byta karriär igen. Unika Partiet blev ju ingen stor framgång. Antalet röster var väl lite färre än antalet medlemmar i partistyrelsen eller något ditåt. Hur som helst ska Linda nu satsa på en ny karriär med utvik på nytt. Allt tydligen för att lanseras som sångerska. Jag tror fortfarande att Big Brother kommer att bli Lindas största framgång. I övrigt.... Men det finns väl de som köper skiten. Och min blogg får säkert nya läsare bara jag nämner namnet några gånger. Linda Rosing var det alltså.

Jag hörde på radion en intervju med en israelisk bosättare av svenskt ursprung. Han tyckte palestinierna skulle flytta till Jordanien. Judarna har ju utsatts för mycket ont så dom har rätt att behandla andra illa. Och dessutom säger ju Bibeln att dom är de speciellt utvalda. Fast de sistnämnda påståendena är naturligtvis min tolkning av det hela. Tänk att folk som utsatts för så mycket grymheter inte har lärt sig något utan nu utsätter andra för grymheter. De mest extrema judiska bosättarna är inte mycket bättre än tyska nazister. Och världen fortsätter att jamsa med!

Inga kommentarer: