fredag 6 maj 2022

M & SD - Rasism och egoism

» Och lagbrott.

Om jag säger "Oansvarig egoism" och sedan säger "Moderaterna", håller ni då med om sambandet? Jag tror faktiskt att de flesta instämmer. För tyvärr, så är det, moderater och egoister är lite av synonymer.

Om jag sedan säger "Rasism" och fortsätter med "Sverigedemokraterna", känner ni då samma samband? Jag tror faktiskt att en mycket stor andel av läsarna av Sven Tycker håller med mig även i detta fallet.

Flyktingmottagning i Staffanstorp
Varför denna inledning? Jo, jag ser att Staffanstorps kommun, som ligger här nere i Skåne, har meddelat att dom vägrar ta emot de fyra kvotflyktingar som blivit Staffanstorps andel i Migrationsverkets fördelning. Det är den moderata egoismen som skiner igenom och den sverigedemokratiska rasismen som luktar illa lång väg. Staffanstorp styrs nämligen av just Moderaterna med stöd av Sverigedemokraterna. Kommunalråd är den ökända moderaten Christian Sonesson som ju även tidigare gjort sig känd för att låta Staffanstorp smita undan det ansvar som alla kommuner har att hjälpa till.

Men M/SD-styrda Staffanstorp anser tydligen att just Staffanstorp står över lagen. Någon annan får ta det ansvar som Staffanstorp vägrar ta. Egoism och rasism i en helig förening. Moderaterna och Sverigedemokraterna i samma förening!

Jag förutsätter att eftersom Staffanstorps kommun vägrar ta sitt ansvar och följa den lag som fattats i Riksdagen så följer inte Staten de förpliktelser som gäller gentemot Staffanstorp. Jag förutsätter att alla statsbidrag till egoismens och rasismens högborg Staffanstorp omedelbart dras in. Tar inte Staffanstorp sitt ansvar så ska man inte heller få stöd från oss andra skattebetalare.

Migrations- och integrationsminister Anders Ygeman har ett annat tips till Migrationsverket. Varför inte helt enkelt öppna en Flyktingförläggning i Staffanstorp. Det vore väl bra för Staffanstorp - nya arbetsplatser?

Läs:
Hårda kritiken mot Staffanstorp: Utmanar rättsstatens principer. - Dagens Samhälle
Ygeman: Migrationsverket får väl öppna en förläggning i Staffanstorp. - Dagens Samhälle

Inga kommentarer: