måndag 29 april 2013

En kort dag

Dagens Annie: Jag ser att Annie Lööf idag lanserar ett initiativ för jämställdhet och kvinnors företagande under mottot "Golden Rules of Leadership". Målet är tydligen att internationellt öka andelen kvinnliga företagare. Jag har ett tips till Annie om en av dessa ledande "Golden Rules of Leadership", nämligen "Never tell a lie" - ljug aldrig! Om man gör det så blir man nämligen bara som vilken annan manlig företagare som helst - alternativt svensk Näringsminister! Läst på Veckans Affärer.

Dagens dåliga samvete: Jag skäms lite över min tillfredsställelse. Men jag kan inte hjälpa att det är på det viset. När jag tittar på den svenska allsvenska fotbollstabellen träder nämligen mitt "stockholmshat" fram och skadeglädjen frodas. De fyra lagen från Stockholm belägger nämligen 4 av de 7 sista platserna i tabellen. Syrianska på 10:e plats är bästa 08-lag med AIK, Brommapojkarna och Djurgården ännu längre ner. Att se Djurgården rejält distanserade i botten är så härligt att se att jag inte kan beskriva detta. Och jag skäms faktiskt lite (men bara lite...) för denna skadeglädje. För "Stockholmare är smartare" som Moderaten Anna Kinberg Batra sade en gång - och som Moderat måste hon ju ha rätt. Usch ja, var kommer denna Fjollträsk-aversion från?

Inga kommentarer: