onsdag 31 december 2008

Slutet gott, allting gott - eller?

Vår Justitieminister, Beatrice Ask (m), har varit på besök i Rosengård för att informera sig om vad som egentligen hänt/händer. Företrädare för Islamic Youth Center som står i centrum för det som hänt var däremot inte välkomna. Dom släpptes inte in på mötet! Och vad var nu som var syftet med det hela?

Det finns tillfällen där jag undrar om Blondinbella är på riktigt, eller om det hela drivs av någon komiker som en parodi på blåsta blondiner på högerkanten. Bland all töntig textreklam för både det ena och det andra mindre nödvändiga så framför hon ibland åsikter som gör att jag verkligen undrar om hon är riktig. Jag såg när jag under gårdagskvällen skummade igenom de senaste veckornas dravel att hon tyckte att Karl-Bertil Jonssons jul på TV borde stoppas från visning eftersom det var kommunistpropaganda. Jag tycker att det väl snarare är tvärtom, det bygger ju på välgörenhet. Precis det som Isabellas kompisar ute på högerflanken tycker borde ersätta samhällets sociala skyddsnät. Sedan såg jag att hon försvarade alla pälsar hon gillar att stoltsera i med att äkta pälsar var både miljövänligare och varmare. Observera att det är inte direkt fårskinnspälsar hon älskar att skryta med!

Gott Nytt År
Det är dags för de årliga nyårslöftena. Det är inne med recykling (återvinning) så jag tänkte satsa på det i år. Det blir alltså samma löften som förra året. Några fungerade då riktigt bra och hölls i flera veckor. Kör med återvinning!

Slutligen hoppas jag att det nya året börjar bättre än det gamla slutar. Hela världen borde skämmas över vad som just nu sker i Gaza.

Slutligen noterar vi att 2008 blir det sämsta börsåret på Stockholmsbörsen någonsin. Slipsnissarnas spekulationsbubblor lyckades alltså klå 30-talets depression. Man skulle kanske passa på att köpa lite aktier, om man nu hade några pengar att köpa dom för alltså.

Inga kommentarer: