tisdag 20 november 2007

Låt lockarna falla

Till slut har jag då kommit så långt att det i dag var dags för ett besök hos hon sam har en sax och kan förkorta mina lockar. Det fick bli min gamla klasskamrat Agneta som jag vågade anförtro klippningen. Och vi hann med att återuppliva många gamla skolminnen och gamla klasskamrater innan det var färdigt. Nu får jag klara mig några månader innan det är dags nästa gång. Man får inte skämma bort dom där fisörskorna.

En man som gissade att en kvinna var 45 år gammal, men som i själva verket bara var 33 år gammal fick som svar en rak höger som slog ut två tänder. - "Jag slog honom över käften. Jag har inte sett honom tidigare men han var spydig och förtjänade en smäll" är hennes förklaring. Men hon hävdar att det var väl inte så farligt, det var väl inte misshandel. - "Jag kan slå min hund eller rappa min häst men jag misshandlar ju inte dom för det" är hennes försvar i domstolen. Vilket straff hon ska ha för misshandel kan jag inte bedöma, men jag förutsätter att domen också innehåller en del som säger att hon inte får ha varken hund eller häst!

Den australiska regeringen är orolig över alla kvinnor som reser till Australien och prostituerar sig. Dom vill bara tillåta imhemska prostituerade!?! Men sexindustrin oroar sig över tankegångarna eftersom det skulle innebära brist på arbetskraft, och ett direkt dråpslag mot bordellerna. Tänk va' skönt att vi slipper den typen av debatt i Sverige!

Och i Nigeria är landets polischef stolt över sin effektiva personal. På bara tre månader har man skjutit ihjäl 785 misstänkta rånare! Tala om skjutgalna poliser! Är det någon som verkligen tror att den typen av inställning minskar brottsligheten? Och hur är det med de som misstänkts vara rånare men var oskyldiga? Visst svinn får man räkna med?

Inga kommentarer: