lördag 3 november 2007

Bankrutt moderuttmoral

Allt fler börjar ifrågasätta vilken moral som har härjat bland alla unga moderater som nu kommit till maktens köttgrytor. Avslöjandena om hur dessa karriärspolingar och tydligen främst kvinnliga karriärspolingor helt uppenbart satt i system att inte betala de skatter och avgifter som har bestämts av lagstiftarna kommer oftare än dom själva hinner betala in skatterna. Slagord som "Skatt är stöld" har stått på väggarna hos Moderata Ungdomsförbundet och Fria Moderata Studentförbundet. Organisationer som har varit en språngbräda rakt in i maktens boning efter Högeralliansens valseger. Och jag är övertygad om att det finns fler hundar begravda i maktens boning. Att som Nicola Clase be om ursäkt och lova att betala skatten i efterhand när det har avslöjats räcker inte. Om ingen hade avslöjat det? Hade hon då betalt in skatten i efterhand? Det är bud på att kräva att de giriga egoisterna avgår och låter svenska folket välja en ny ledning. Skäms Fredrik Reinfeldt, Skäms!

Skanneloppetuppladdning 2007: I går på kvällen var det dags för en sista träningsrunda före loppet som går i morgon. Eftersom det inte var tid att springa förrän på kvällen fick det även denna gången räcka med sexkilometersrundan. Det märktes att IS Skanne hade börjat förberedelserna inför loppet. Det tjocka lagret löv var bortsopat från de delar av spåret där någon av sträckorna av loppet ska gå fram. Det är väl dels för att kunna spreja pilar osv, men också för att vi som springer ska kunna se underlaget och inte överraskas av stenar och motsvarande. Löpandet kändes skönt, så egentligen var tiden 30.05 lite sämre än vad det jag trodde. Jag kan nog ha ganska goda förhoppningar inför loppet. Nu har jag ju kommit så långt upp i åren att tiden inte har så stor betydelse. Målet är att ta mig runt springande hela tiden på en anständig tid innan målet dras in. Ni kan väl hålla tummarna under förmiddagen på söndag. Jag ska starta 10.49 har jag fått reda på.
Kunto

Syrran har skaffat ny hund. Det kom ett par bilder i går i mejlen. Så jag får presentera den nya Kelpien, Kunto. Inga har haft hund sedan innan hon flyttade hemifrån. Först några olika Setter, och de senaste har varit Kelpies. Vi får väl se om Kunto är samma överaktiva jetplan som Tjåck, den första Kelpie jag kom i kontakt med. Den vovven uppförde sig som en överaktiv valp under hela sitt liv tills den lämnade jordelivet av ålderdom. En egenskap som gjorde till och med mig förtjust i rasen. Annars har jag alltid varit kattmänniska istället. Fast det kanske delvis har varit för att reta syrran...

Jag låg i morse i sängen och retade mig på att det aldrig kom någon duns av morgontidningen. - "Att det ska vara så svårt att få ut tidningen i tid på morgnarna" kändes som en ganska lämplig tanke. Tills någon upplyste mig om att det nog inte kom någon tidning eftersom det är helgdag! Så jag fick övergå till att tänka tanken: - "Att det ska vara så svårt att komma ut dagligen med en daglig tidning". Är man som jag läsoman, dvs beroende av att läsa morgontidningen så är abstinensbesvären svåra de dagar det inte kommer någon tidning. Hur ska man t.ex. överleva frukosten utan en morgontidning bredvid tallriken med müsli? I dag fick jag läsa några återstående artiklar i Fokus som ju kom i går. Ropen skalla - DAGLIG tidning åt alla!

Inga kommentarer: