söndag 11 november 2007

En guldmedlems biorapport

Gårdagen avslutades med ett biobesök. Kevin och jag var och tittade på Elisabeth: The golden age i Helsingborg. Det är Kevin som har ett stort historiskt intresse och gärna ville se filmen. Och jag ångrar inte att jag följde med. Även om historiska dramer inte är min favoritgebit. Jag vill helst skratta lite...

En av nackdelarna med att gå på SF:s biografer på senare år är den tidning Filmguiden, som delas ut gratis. Den här blaskan som produceras av Expressen är mer en sladdertidning än en filmtidning. Bara ungefär en tredjedel av tidningen handlar om film. Resten är sladderblaj som inte har det minsta med film och bio att göra. Det mest värdefulla av resten är spel och musikrecensioner men det har fortfarande inte i en filmtidning att göra. Och tre sidor om vilka som är de tio bäst klädda svenskarna är ju totalt meningslösa att fylla ut en filmtidning med. Att dom tio dessutom är okända för mig och ser ut som f-n gör det ju inte bättre. Jag hoppas SF får riktigt bra betalt av Expressen för att dom ska få dela ut skiten på deras biografer. Finns det ingen som är villig att producera en seriös filmtidning istället?
Det börjar bli vinter på Söderåsen

Dessutom möttes vi när vi kom hem till Åstorp på kvällen av att det hade snöat här. En halv centimeter snöblask på marken! Fast det finns de som påstår att det var hagel...

I dag var det traditionsenligt dags för Friluftsfrämjandets Höstlunk. Det var dock höstens sista arrangemang, som döpts till Gåsalunk eftersom det precis varit Mårten Gås. Dom påstod att första pris skulle vara en Gås. Med tanke på att jag bara fick ihop 6 rätt (Ingela hade 7 och Kevin 8 - det var alltså grymt orättvist i dag) bryr jag mig inte så mycket om förstapriset. Jag får som vanligt inrikta mig på ett lottat tröstpris. Kylan var kvar från gårdagskvällen, så det var halt att gå, och på sina håll lite halvvitt på marken. Men eftersom solen sken och det inte blåste var det en riktigt trevlig runda - trots orättvisa frågor.

Inga kommentarer: