lördag 15 april 2023

Vilka krav har man?

» Inga alls verkar det som!

När jag tittar på de kommersiella TV-kanalerna så får jag ibland funderingar när jag tvingas se en massa reklaminslag. Vilka kompetenskrav har man för att få jobb med att producera TV-reklam? Total avsaknad av självkritik? Den mesta TV-reklam man drabbas av och "tvingas" se är ju så erbarmligt löjlig att den möjliga effekten är att man avskräcks från att använda den produkt man gör reklam för.

Man kan verkligen undra
Hur kan men ens komma på dessa urlöjliga idéer? Finns det ingen som helst självkritik? Är verkligen företag villiga att betala för dravlet?

Jag brukar använda reklamavbrotten för att gå på toa eller gå och dricka något i köket. Men så illa är det ju inte att man behöver göra detta en gång i kvarten. Min dotter stänger av ljudet och ägnar sig åt något annat. Det är en viss fördel att titta på olika former av Playfunktioner eftersom man då kan spola förbi reklamen. Om man inte använder sig av Pluto TV! Där kan man bara spola förbi själva programmet men så fort reklaminslagen kommer går det inte att spola fram längre.

Är det verkligen möjligt att man på reklambyråerna inte har några som helst kompetenskrav? Hur kan man ens med gott samvete producera all denna erbarmligt löjliga skit?

Jag är innerligt tacksam för Public Service och SVT. Tack!

Inga kommentarer: