fredag 2 augusti 2013

Klavertrampande landshövding

Moderat Landshövding trampar i klaveret: Det står nu klart att JO kommer att få granska Skånes Landshövdings hotelsemejl. Margareta Pålsson, som hon heter, var tidigare Moderat riksdagsledamot och innan dess kommunpolitiker här i Åstorp. I början på juli skickade hon ett mejl till Socialnämndens ordförande i Åstorp, Gunilla Karlsson. Mejlet skickades från Metas tjänstemejl och undertecknades som Landshövding. I mejlet krävde Meta att Gunilla skulle vidta åtgärder i ett ärende som gällde en bekant till Meta. - "Om jag inte fått något nytt besked i ärendet före söndag kväll kommer jag på måndag vidta åtgärder. Jag hoppas jag slipper göra det" skrev hon i sitt mejl. Fast enligt Meta skrev hon som privatperson (trots att hon alltså skickade från sin tjänstemejl och undertecknade med sin titel) och det skulle inte alls ses som ett hot. För den åtgärd hon skulle göra om hon inte fick något positivt svar i tid var att hon skulle meddela sin bekant att hon inget kunde göra! Är det någon som tror på dessa efterhandskonstruktioner? Hur som helst har nu en privatperson anmält det hela till JO som får ta en titt på Metas bortförklaringar. Det ska påpekas att detta inte är första gången Meta trampar i klaveret och lägger sig i saker hon inte har med att göra. Se även Aftonbladet, Kvällspesten, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet.

Mer om dom okunniga egoisterna: Det är en hel del som reagerat på några Södertäljebors egoistiska motstånd mot att bygga ett LSS-boende i deras "riktiga villakvarter". Några som reagerat är Glada Hudik-teatern som erbjuder sig att åka till Södertälje och prata med dessa stackare som så totalt hamnat fel. Läs gärna vad jag skrev i går. Aftonbladet hade i dag också en chatt med en del intressanta frågor och svar.

USA gör bort sig: Den amerikanska jakten på Edward Snowden är verkligen inte bra för det amerikanska ryktet runt om i världen. Och det är uppenbart att jakten inte heller har något folkligt stöd i USA. Visselblåsare är bara bra om dom avslöjar andras skurkstreck, inte dom egna. USA har nyss dömt en annan "hjälte", Bradley Manning, till mer än 100 år i fängelse. Den helikopterbesättning som med berott mod mördade ett antal barn och civila och som Manning avslöjade blev dock friade. Dom hade inte begått något brott

För övrigt finns det TV-reklam så är så irriterande och infantil så att i varje fall jag bestämmer mig för att aldrig bli kund hos detta företaget. T.ex. har Tele2:s fruktansvärt irriterande fårskalle gjort att jag bestämt mig för att aldrig någonsin bli Tele2-kund. ALDRIG! Nu har jag bestämt mig för att aldrig, jag säger ALDRIG, sätta min fot innanför dörrarna hos Media Markt. Deras TV-reklam får mig att få hjärtinfarkt. ALDRIG Media Markt!

Inga kommentarer: