lördag 4 maj 2013

Joggingrapport

Sven som löparnisse
Dagens Springtimerapport: Er favoritbloggare har i dag sprungit sitt 33:e Springtimelopp. Ett motionslopp inne i centrala Helsingborg på 10 km som har arrangerats just 33 gånger sedan 1981. Dagens tid 58.10 är faktiskt inte den sämsta tiden. Jag har varit över 59 minuter ett par gånger. Hur som helst var tiden en positiv överraskning och fullt acceptabel för en 60-årig gubbe. Trädgårdsarbete under gårdagen resulterade i ryggont, så jag hade siktat in mig på att få gå runt. Men det gick ju riktigt bra trots allt. Nu inleds träningen inför Skanneloppet som går av stapeln i november. På bilden firar jag avklarat lopp med en glasstrut.

Dagens privatiseringsfiasko: Jag såg en av mina favoritpolitiker på SVT:s Rapport i dag. Göran Hägglund skulle kommentera att Läkemedelsverkets inspektioner av de svenska privatiserade apoteken är hemligstämplade. När Rapport begärt ut inspektionsrapporterna så har alla anmärkningar strukits över med svart färg. När Rapports journalister har överklagat beslutet att hemligstämpla anmärkningarna så har domstolen nu beslutat att hemligstämplingen är helt enligt lagen. Och att se Göran Hägglund intervjuas för att kommentera hemlighetsmakeriet var riktigt komiskt. När frågorna blev för svåra hade Göran Hägglund helt plötsligt bråttom och måste gå! HAHAHA!

Dagens partibytare: Jag ser att den förre Sverigedemokraten David Kronlid bytt parti - till Moderaterna! De senaste åren har han suttit som politisk vilde i Örebro kommunfullmäktige. - "SD har ju inte det bästa ryktet" som David säger. Kanske skulle han ta ett samtal vid frukostbordet med hustrun Julia Kronlid som sitter i Riksdagen för Sverigedemokraterna...

Dagens Man ska inte sparka på den som ligger: Men jag kan ändå inte låta bli att känna skadeglädje över att Djurgården återigen fått på nöten, denna gången med 5-1 mot Åtvidaberg. Stockholmare är möjligen smartare som hon Anna Kinberg Batra sade, men spela fotboll kan dom uppenbarligen inte.

Inga kommentarer: