söndag 4 juni 2006

Vissa politiker förvånar aldrig

Vissa politiker förvånar aldrig. Av en tillfällighet var jag inne och läste på Svenska Dagbladets hemsida (fråga mig inte varför - jag minns inte) och där såg jag att KD-politikern Annelie Enochson var upprörd över att Systembolaget vid ett par viner uppgav att dom var tillverkade på av Israel ockuperad mark i Syrien. Jag förstår inte varför Anneli är upprörd. Hon borde vara upprörd över att Systembolaget säljer varor som tillverkas på områden som en stat (mot FN:s resolutioner) har annekterat - dvs stulit, från ett annat land. Men Israelkramarna i KD förnekar sig inte.

För övrigt noterar jag att Aftonbladet forskat lite i var pengarna kommit från för att finansiera The Pirate Bay som ju är så moraliskt högtstående. Startpengarna kommer tydligen från en känd nazist och inkomsterna från porrlänkar. Men antagligen anser herrarna bakom sajten att eftersom det är tekniskt möjligt att sprida barnporr så ska det också vara tillåtet. Det ska ju vara tillåtet att fritt ladda ner musik och film eftersom det är tekniskt möjligt.

Jag tycker fortfarande att dessa spolingar ska växa upp och lära sig vad moral innebär.

Slutligen kan jag berätta att jag nu har en veckas semester framför mig. Kan det vara bättre? (skulle vara två veckor då...)

Inga kommentarer: