lördag 24 juni 2006

Tone Bekkestad - f.d. metereolog, numera bimbo

Näst efter fotbolls-VM är den största frågan i svensk media det faktum att TV4 placerat sin meteorolog Tone Bekkestad i karantän under några månader. Anledningen är att hon haft det mycket dåliga omdömet att ställa upp på relativt lättklädda bilder i skittidningen Slitz. Det som kallas "svenska folket", alltså de som svarar på enkäter på tidningarna webbsidor, verkar tycka att TV4:s beslut är felaktigt. TV4 hävdar att deltagandet negativt påverkar tittarnas förtroende för henne. Och, vilket jag tror var det viktigaste, det skedde utan TV4:s godkännande. Mitt förtroende för Tone som meteorolog var redan tidigare rubbat i kanten. Och att ha så dåligt omdöme att man frivilligt ställer upp i Slitz-blaskan var för min del det slutliga beskedet. Men hon fick väl bra betalt, och då kan det väl vara värt några månaders karantän. Sedan tycker jag inte att TV4 ska kasta sten i glashus. TV4 (och de andra kommersiella TV-kanalerna) verkar allt som oftast främst vara ute efter ett hitta bimbos, kända från skvallersidorna, att ställa framför kameran. Och om då den som redan står framför kameran vill sälla sig till gruppen bimbos, tycker jag inte kanalen ska ha så stora synpunkter på. För mig är Tone Bekkestad inte längre en meteorolog utan bara en bimbo som fått jobbet att läsa upp vädret pga sitt utseende!

Jag ser i en liten notis att EU:s revisorer haft synpunkter på stödet till de blivande EU-medlemmarna Bulgarien och Rumänien. Bland annat byggdes en bro mellan Rumänien och Moldavien. Problemet var att det inte fanns någon väg som anslöt i Moldavien! Och Tull- och gränspolisen har fått nya fina bilar. Ett krav vid inköpen var att bilarna skulle köpas från ett EU-land. Resultatet har blivit att det nu står en mängd fina 4-hjulsdrivna bilar parkerade medan tull- och gränspolisen fortsätter att använda sina gamla ryskbyggda Lador. De nya bilarna är för dyra i drift och det finns inga reservdelar att få tag på! Hipp Hurra för EU!

Inga kommentarer: