onsdag 21 juni 2006

Humoristiska (?!) KU-anmälningar

Dokusåpan om The Piratebay fortsätter. Senaste budet är en KU-anmälan från folkpartistiske humoristen Johan Linander. KU ämbetet har tyvärr utvecklats till att bli en lekstuga för kändiskåta politiker som KU-anmäler varje skandal som en kvällstidning blåser upp. Vissa politiker verkar ha som främsta sysselsättning att läsa kvällspressens löpsedlar i sin jakt på nya frågor att sysselsätta KU med. I det senaste fallet tycker jag den gode Johan ska börja med att kritisera vännerna i Vita Huset för att dom försöker lägga sig i svenska inrikesfrågor och hotar med att använda utpressning för att få igenom sina krav. Se'n tror jag svensk polis skiter i vad Vita Huset tycker (precis som dom skiter i vad politiker i Sverige tycker). Det är tragiskt att diskussionen om fildelning urartat och börjat handla om bisaker, och inte om huvudfrågan. Dvs hur ska skapare av upphovsrättsskyddat material (musik, film, grafik, böcker, spel, dataprogram osv) få betalt för det jobb dom lägger ner? Och hur ska vi få den vanliga medborgaren att inse vad moral är?

För övrigt vill jag tacka de båda vänliga besökare på Försäkringskassan i Åstorp i går som på sina lappar med kundsynpunkter spontant skrivit att dom vill ha kvar Sven Ohlsson. Jag har gått på fjädrar sedan jag läste lapparna i går!

Inga kommentarer: