söndag 4 januari 2015

En kort söndag

Spårvagn på besök i Åstorp
» Kampen mot kollektivtrafiken: Högerallianspartiernas kamp för att öka bilismen i vår Huvudstad fortsätter ihärdigt. Kampen för att få igång Sveriges dyraste infrastruktursatsning, Förbifart Stockholm, fortsätter med oförminskad kraft. Alla medel är tillåtna för att få genomfört 30-miljardersprojektet med syfte att öka bilismen i Stockholm. Det handlar alltså en några mil lång motorvägstunnel till enorma kostnader. Och som bygger på felaktiga siffror. En annan metod är att göra det dyrt att åka kollektivt. Jag läste nyligen att Pricerunner granskat busspriserna i 32 av världens huvudstäder. Stockholm är dyrast av dom alla! Allt för att öka bilismen och minska kollektivresandet verkar vara mottot för Högeralliansen. Mindre bra tänkt! För bättre vägar och dyrare kollektivtrafik leder ju till just det - mer bilism. Och nya kollektivinvesteringar vill man skjuta på framtiden. Men bygga mer enorm dyr motorväg...

» Bedragare del 78: Så är då den stackars gråtande Fatima från Filippinerna, vars pappa har dött, framme och mejlar mig. Jag blir så full av tårar! Nu har hon 4,5 miljoner Euro som hon vill investera i mitt land. Och hon har haft den ofantliga välviljan att välja ut just mig.

Dear resectful,

My name is Fatima Evangelio the only daughter to late Engineer Policarpio Evangelio who died of cardiac arrest few days after the "supper typhoon Yolanda" that hits the Philippines last year killing my lovely mum and my Dad's entire assets.

I write this message with tears ,to know if you could assist me invest in your country, the sum of 4.5million Euro, my late father deposited in one of the prominent banks in France for investment purposes.

More details shall be confided to you as soon as i receive a favorable response. I have also attached some flood pictures for more understanding.

Yours faithfully,
Fatima.
Email: fatima@polconstruction.net

Jag blir så full av tårar av denna tragiska skildring att jag inte ens vill titta på de tragiska översvämningsbilder som bifogats för att visa på katastrofen. Jag blir så ledsen över att det kanske finns dom som blir lurade. Jag förstår inte varför hon har pengarna i Frankrike, skickar mejlet från Tyskland och sedan vill investera i Sverige. Skrivande på engelska! Mejlet kom från en tysk e-postadress, men hon vill ha svaret till en annan adress.

Inga kommentarer: