onsdag 23 augusti 2006

Valfläsk

Gå och rösta
I dag var det dags för Maud Olofsson att frågas ut i radions P1. Tyvärr kunde jag inte höra hela utfrågningen. Eller kanske man skulle säga att det var tur att jag inte kunde göra detta! Finns det någon av partiledarna som är lika gnällig - jämt?

Jag såg en valaffisch för en KD-politiker i Helsingborg. Vårdnadsbidrag och avskaffad fastighetsskatt var hela budskapet. Prata om valfläsk! Först betala folk för att dom inte ska jobba (hur går det ihop med parollen att det ska löna sig att arbeta?). Och sedan avskaffa en mycket stor inkomstkälla för staten. Och vara mycket tyst om hur det ska betalas. Bevare mig för högerkoalitionen till makten, det blir väl jättelika budgetunderskott igen.

För övrigt såg jag att sysselsättningen fortsätter att öka. Inte någon gång på 2000-talet har så många svenskar förvärvsarbetat. Med statistik kan man berätta precis vad man vill.

Inga kommentarer: