tisdag 1 augusti 2006

Ska man skratta eller gråta?

Senaste clownen i riksdagsvalet verkar Linda Rosing vara (mest känd som blond, tuttstor dokusåpaaktris) som startat eget parti. Unika Partiet ska tydligen ställa upp i riksdagsvalet med just nämnda Linda som galjonsfigur. Bakom står tydligen ett antal avhoppare från Piratpartiet, Christian Björklund och Pierre Almquist m.fl. Och det säger ju lite om hur seriöst spektaklet är. Socialdemokraten Jan Emanuel Johansson (?!) är tydligen också med på ett hörn. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

I går hade jag tänkt cykla till jobbet. Jag skulle jobba i Klippan och tänkte att den dryga milen kunde vara skön på morgonen. Nu vräkte regnet ner så det fick bli bussen. I dag när cykeln inte är ett alternativ (de dryga 2 milen till Helsingborg känns lite för långt) har solen varit framme hela dagen. I morgon när det är Klippan som gäller igen utlovas åter regn! Men, jag ska inte klaga på regnet. Det behövs, och det behövs mer. Men det kunde ju varit tvärtom med regnandet!

Så mycket kommentar till läget i Mellanöstern orkar jag inte. Blodtörsten är för stor. De 48 timmarnas uppehåll i flyganfallen verkar dessutom mest ha varit lögn. De som uppmanats att fly området under vapenvilan har istället attackerats av flyg. Sedan kvittar det om det är bussar, privatbilar med vita flaggor eller Röda Korsets bilar. Jag tar för givet att Sverige redan har sagt upp allt militärt samarbete med Israel.

Inga kommentarer: