onsdag 18 februari 2015

Damer, väskor, nazister och centerpartister

Fimpa NU
» Äntligen: Vår socialdemokratiska Folkhälsominister Gabriel Wikström presenterar i en debattartikel i dagens Dagens Nyheter äntligen förslag som bland annat innebär förbud mot rökning på uteserveringar, busshållplatser, tågperronger, lekplatser, idrottsarenor osv. Det är nu 10 år sedan förbudet mot att röka på restauranger infördes, men fortfarande tvingas vi icke-rökare utsättas för stanken regelbundet när vi vistas på offentliga platser. Förslaget innebär också ett förbud mot skyltning med tobaksprodukter, dvs paketen ska ligga dolda i affärerna. Likaså ska förpackningarna vara helt neutrala. Något som redan finns i flera länder. Det jag saknar i förslaget är att cigarettpaketen ska utformas med ett speciellt fack för använda fimpar. Precis som i dag snusdosor har ett fack för använda prillor. Det är uppenbart att tobaken inte bara angriper t.ex. lungorna utan även skadar hjärnkapaciteten. Rökare verkar nämligen inte begripa att fimpen ska slängas i askkoppar och inte på marken. Att man kan stoppa fimpen i själva cigarettpaketet verkar nämligen mycket få rökare ha förstått, detta med tanke på alla fimpar som ligger slängda överallt i naturen. Kanske skulle ett speciellt fack göra att några rökare begriper detta. Bra Gabriel Wikström, nu gäller det bara att en majoritet av våra politiker tycker som du och jag. Fast det finns naturligtvis en del stackare som är totalberoende av nikotinet som hänvisar till "mänskliga rättigheter" och liknande. Jag tycker att hänvisningen håller riktigt bra, dvs mänskliga rättigheter att slippa. Läs vad ofta mycket intelligenta Oisín Cantwell skriver i Aftonbladet. Bra tänkt! Läs även här.

- "Vem f-n vill kyssa en askkopp? Sluta röka!"

Damen med väskan
Statyn
» Upp till kamp: Vi minns väl alla bilden på den ilskna dam som 1985 med sin handväska gick till attack mot marscherande nazister i Växjö. Till 30-års minnet av händelsen har Växjö kommun beställt en staty av konstnären Susanna Arwin att uppföras i Växjö. Men... Kultur- och Fritidsnämndens ordförande, centerpartisten Eva Johansson, har kommit på andra tankar. - "Jag anser att det i den tanken är viktigt att möta oliktänkande med ord och samtal, inte med tillhyggen". Det är för våldsamt helt enkelt! Damen som gick till attack med handväskan hade haft delar av sin familj sittande i Auschwitz, och vi kan nog alla känna den förtvivlan hon känner när hon ser vad som händer. Men det nya beslutet är inte enigt, och det har nu startats en namninsamling till förmån för att statyn ska uppföras. Jag hoppas att denna centerpartist får äta upp sitt motstånd mer än en gång. Skriv på namninsamlingen. Läs mer hos Aftonbladet, Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten.

» Bedragare del 110: Tänk att det verkligen finns så generösa människor. Jag ska få en halv miljon brittiska pund som jag kan använda för att hjälpa behövande barn och familjer här i Åstorp. Det känns ju helt underbart att det finns så generösa människor. Jag tror inte att Dean Ward på Acorns organization har något emot om jag bedömer att mina egna barn och min familoj är i behov av den största delen av slantarna.

Acorns organization has chosen you as one of the beneficiary in 2015 to help care for child support for the families in your community. This organization is to help child in any country, you are entitle with 500,000.00 GBP to help child and families.

Acorn organization
For more details contact: a.h4357@gmx.com
103 Oak Tree Lane
Selly Oak Birmingham UK
B29 6HZ

Acorns organization
Care for the child, Support for the family

Fast jag läser att ACORN (Association of Community Organization for Reform Now) lade ner 2010! Men det finns väl alltid någon som blir lurad. Släng skiten! Acorn är förresten en form av nötter, dom som blir lurade kanske?

Inga kommentarer: