lördag 28 februari 2015

Kd flyger

Bli en av oss
» KD-krisen: Först blev dom allt fler, kandidaterna som vill bli partiledare för Kristdemokraterna. Nu har vi kommit till nästa stadie, dvs när dom hoppar av en efter en för att göra plats för någon annan. Acko Ankarberg Johansson blev först att hoppa av, och nu är det Pernilla Gunther som hoppar av. Hon rekommenderar istället stöd till Jakob Forssmed. Det innebär att det bara är två kandidater kvar, förutom Jakob Forssmed även Ebba Busch Thor som väl är den som bedöms ligger bäst till. Jag hoppas att man väljer den sistnämnda så slipper vi Kristdemokraterna i fortsättningen! Jag tror att Kd skulle må dåligt av att ha en partiledare som inte sitter i Riksdagen. Dom kommer att försvinna totalt som småparti. I det fallet är Jakob Forssmed lämpligare. Men jag tror att det blir Lars Adaktusson. Han håller sig i bakgrunden och kommer att poppa fram som superkandidaten dagen före omröstningen. Han vet hur media ska tas. Han har vetat hur väljarna ska tas långt innan han blev officiell kristdemokrat medan han fortfarande jobbade under-cover som journalist på SVT.

Begränsa flyget
» Våra utsläpp: I en debattartikel hos Dagens Nyheter konstaterar en stor grupp vetenskapsmän från Chalmers och Göteborgs Universitet att medan våra utsläpp inom Sverige minskar, så ökar utsläppen som vi svenskar förorsakar i andra länder. Under rubriken: - "Nu krävs kraftfulla åtgärder mot nötkött och flygresor" föreslår man tydliga styrmedel, som skatter, inom dessa områden. Allra helst när det gäller flygresor håller jag fullständigt med. Flyget är i konkurrensen med andra transportmedel subventionerade eftersom t.ex. flygbränslet är skattebefriat. Att flyga är miljömässigt det värsta sättet att förflytta sig. Det är dags att inse detta! En genomsnittlig svensks utsläpp av koldioxid utanför Sverige pga mat och flygresor är 3 ton. Våra totala utsläpp inom Sverige är 6 ton. Medan vi minskar våra utsläpp här hemma för att rädda vår miljö så ökar vi alltså våra utsläpp i andra länder med mer än vi minskar dom i Sverige. Det ÄR dags att göra något! För att återgå till flyget så har flera länder, som Tyskland och Storbritannien, infört passagerarskatter - men inte Sverige. Vad väntar vi på?

Migrationsverket
» Myter om invandringen - del 1: Enligt myten så innebär invandringen en stor belastning på statsbudgeten. Men, enligt forskningen är de statsfinansiella effekterna av invandring mycket små. Om det går med plus eller minus beror främst på hur vi tar emot de nya svenskarna, först och främst på arbetsmarknaden. Det är inte bara svensk forskning som visar detta utan även analyser gjorda av OECD. Tar vi emot invandrarna på rätt sätt och ser till att dom kommer i arbete går dom med plus mycket snabbt. Vi tjänar på dom!

» Bedragare del 120: Så vill då Nigerias president Goodluck Ebele Jonathan ha hjälp av mig. Tydligen har han fått för sig att jag inte fått mina pengar pga bluffmakare så han vill ha min hjälp att arrestera bedragarna. Ja, i varje fall något förenklat.

FEDERAL REPUBLIC OF NIGERIA
FROM:” THE HONORABLE OFFICE OF THE PRESIDENCY"
AND DEBT RECONCILIATION PAYMENT REPORT AND IMMEDIATE FUND REMITTANCE. ADDRESS: ASO-ROCK VILLA "PRESIDENTIAL GUEST HOUSE, WUSA ZONE II ABUJA- NIGERIA.
OUR REF: FGN/PRE/VP/XNX/2015

Nigerias flagga
Attention: Beneficiary

I Was Surprised That You Have Not Received Your Fund Up Till Date, I Am The President Of Federal Republic Of Nigeria, I Believe Your Payment Will Be Concluded Immediately I Hear From You And You Are Advise To Call Me Immediately You Receive This Important Email.

Based On My Investigation In My Office I Noticed That You Have Wasted A Lot Of Money In The Hands Of Fraudster as Regards Your Fund. Now I Am Advising You To Stop Any Communication With Any Person Or Bank Until You Receive Your Fund From Bank Which I Will Direct You.

Meanwhile Try And Reconfirm To Me All Your Personal Information By Email And Call Me On This Number +234-708-307-7085 Immediately.

Congratulation in Advanced Once More. Remember Your Transaction With Me Is Confidential, Due To A Lot Of Impersonators, I Want Us To Use A Code Which Is “What Is The Code” And Answer Is “In God We Trust”.

You Are Advised To Call Me As Soon As You Receive This Mail On +234-708-307-7085.

Regards

Dr. Good Luck E. Jonathan (GCFR)
President Federal Republic Of Nigeria

Note: You Are Also Advise To Send To Me All Information Of Any Person Or Bank You Have Sent Money So Far Regarding This Your Fund, So That I Will Send The Authority For Immediate Arrest

Fast det är en sak jag undrar över. Om jag läser på Wikipedia eller på alla andra ställen så referar man till Nigeris president som Goodluck. Fast i sitt mejl till mig så kallar han sig Good Luck. Vet han inte själv vad han heter? Hur som helst så känns det lite skumt. Tror jag skiter i det! Dessutom har jag ju inga affärer med Nigeria mer än att jag under många år hade en eller två brevvänner i landet. Undrar om jag ska försöka kontakta Jacob? Kontaktar jag Goodluck / Good Luck ska jag tydligen vara försiktig eftersom det finns så många bedragare. Så glöm inte koden när ni ringer!

Jag kan förresten berätta att den 30 januari skrev jag (Bedragare 98) om mejlet från Ester Williams som hellre ville donera sina slantar till välgörenhet via mig än att hennes släktingar skulle få dom. Helt plötsligt en månad senare dyker exakt samma mejl upp igen. Har hon inte hittat någon som ville hjälpa henne med att sprida sina slantar till välgörenhet så att hon gör ett nytt försök med mig?

Inga kommentarer: