måndag 13 november 2023

Skäms dom inte?

» Varför kan inte fotbollssupportrar uppföra sig?

Mitt sportintresse är inte stort. Det tar i allmänhet längre tid att bläddra än att läsa när jag kommer till sportsidor eller sportbilagor. Men, jag hade noterat innan matchen att det tydligen spelades en direkt seriefinal i Malmö mellan Malmö FF och Elfsborg i helgen. Och, om jag inte har missförstått det hela så vann tydligen MFF och det innebar att man också vann hela serien och blev svenska mästare.

Jag begriper ingenting
Men i sedvanlig ordning, så det jag främst läser om i efterhand är hur delar av publiken inte kan uppföra sig på ett anständigt sätt. Man kan tro att det handlar om en grupp 10-åringar som tycker att dom ska vara tuffa. Men dom är inget annat än idioter och borde identifieras och sedan stängas av på livstid. För det är uppenbart att det är inte fotbollen dom är intresserade av.

Det känns lite udda att instämma i vad Fredrik Reinfeldt säger. Fegt beteende!

Läs:
Totalt kaos i allsvenska guldmatchen – läktarbråk och brandlarm sköt upp matchen. - SVT
Polisen kritisk till läktarkaoset på Malmö stadion i matchen mellan MFF och Elfsborg. - SVT
Fredrik Reinfeldt efter skandalscenerna i guldmatchen: Fegt beteende. - SVT

Inga kommentarer: