tisdag 14 februari 2023

Två steg upp i anseende

» Generaldirektör Mikael Ribbenvik får sparken.

Min gamla chef från åren vid Migrationsverket, generaldirektör Mikael Ribbenvik, steg just i mitt anseende ett antal pinnhål. Vår Antimigrationsminister Maria Malmer Stenergard (SD... f'låt M) ger Mikael Ribbenvik sparken som generaldirektör efter 30 år på Migrationsverket.

- "Det behövs nya ögon och ett nytt ledarskap på verket när paradigmskiftet i migrationspolitiken ska genomföras."

xxxxx
Så motiverar vår utlänningshatande minister sitt beslut. Så nu ska det väl tillsättas någon ny lydig generaldirektör med lämpliga rasisttendenser.

- "Dags att städa upp i Myndighetssverige. Bort med asylaktivister från Verket."

Så kommenterade vår alltid så vältalande, välformulerade och intelligenta f.d. talman, Björn Söder (SD) det hela på kvalitetsplattformen Twitter.

Själv känner jag alltså att Mikael Ribbenvik verkligen steg i aktning hos mig efter dessa väl genomtänkta kommentarer från den rasistiska högermaffian inom den Brunblå sörjan.

Det är ju Alla hjärtans dag i dag, alltså har jag som illustration till dagens tyckeri valt några små hjärtan. Jag vill poängtera att jag finner det vara meningslöst att skänka några hjärtan till Maria Malmer Stenergard eller Björn Söder. Dom förtjänar inget annat än förakt!

Läs:
SD vill fråga ut Migrationsverkets gd. - Dagens Nyheter
Migrationsverkets generaldirektör lämnar: Hade gärna fortsatt. - Dagens Nyheter
SD vill fråga ut Migrationsverkets gd. - Aftonbladet

Inga kommentarer: