söndag 10 september 2006

Har världen blivit säkrare?

Det är mina veckor att klippa gräsmattan vid vår gemensamma lekplats i kvarteret. Efter att först klippt min egna gräsmatta tyckte jag alltså att det var dags att klippa även lekplatsens. Lyckligtvis gick jag först dit och kollade - någon annan hade nämligen redan klippt gräset i dag. Undrar vem denna välgörare är? Tur jag inte släpade med mig gräsklipparen först!

I går var det tydligen fotboll mellan Elfsborg och AIK, i Borås. Och uppenbarligen är det så att AIK-dräggen var avundsjuka på sina Fjollträskkollegor från Djurgården och Hammarby som ju lyckades skämma ut sig gemensamt nyligen. Alltså ville AIK-idioterna göra lika bra ifrån sig i går. Ack ja, dessa Stockholmare!

I morgon är det den 11 september och minnesdag för terrorattentaten i New York. Är det någon som tycker att USA:s krig mot terrorismen gjort världen säkrare sedan dess?

Som om någon högre makt knäppt med fingrarna har helt plötsligt rapporteringen från Leijongate helt upphört i båda kvällstidningarna - samtidigt! Har det framkommit något man inte vill rapportera? Har dom tröttnat? Hur som helst är det ganska skönt att få återgå till de riktiga frågorna i valet.

Inga kommentarer: